וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-GPS יתריע על סכנה בכביש

ירון אדרי

17.1.2011 / 16:22

משרד התחבורה ישיק בתוך חודשיים שירות חדש מבוסס GPS אשר יתריע בפני נהגים על התקרבותם למוקדי סיכון בכביש

משרד התחבורה ישיק שירות חדש שיתריע בפני נהגים על התקרבותם למוקדי סיכון בכביש, ובכך יעזור להקטין את הסיכוי למעורבות בתאונות דרכים. השירות מתבסס על מערכות הניווט הקיימות (GPS) במכשירים ייעודיים וטלפונים ניידים והוא כולל אפליקציה מיוחדת (שכבת מידע) של כל הצמתים והכבישים האדומים בישראל.

בעת התקרבות לקטע כביש מסוכן או קטע בו ארעו תאונות דרכים רבות בעבר, יתריע מכשיר הניווט בפני הנהג על הנקודה והגורם הידוע על התאונה. בכך יקבל הנהג מידע מקדים בזמן אמת ויתאים את אופן נהיגתו למצב הכביש. לדברי שר התחבורה ישראל כץ, "נהג המודע לסכנות שבדרך מוריד באופן דרמטי את הסיכוי שלו להיות מעורב בתאונת דרכים".

האפליקציה פותחה על ידי היזם איל כהן לזכר אחיו רונן אשר עסק שנים רבות בתחום היזמות והחדשנות ונהרג בתאונת דרכים בשנת 1993. לדברי כהן, המיזם החדשני הוא דרך מרגשת להנצחת אחיו. בבדיקת ההיתכנות לשירות מעורבת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים באמצעות המנכ"ל רון מוסקוביץ' והמדען הראשי ד"ר שי סופר. מיפוי קטעי הכביש המסוכנים נעשה על ידי הרשות הלאומית.

כץ הנחה את הרשות הלאומית להקים בנוסף צוות מקצועי לקידום הפרויקט, ולהביאו להתכנות בתוך חודשיים. "למיזם יש פוטנציאל הרתעה בעיקר בקרב נהגים צעירים שהכבישים פחות מוכרים להם מאשר נהגים מבוגרים ומנוסים", הוסיף השר. מנכ"ל משרד התחבורה הנכנס דן הראל יעקוב מקרוב אחר התקדמות השקת המיזם במטרה להטמיעו בקרב כל הנהגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully