וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני גם למיצובישי

ירון אדרי

18.1.2011 / 11:00

יצרנית הרכב היפנית תציג בתערוכת ז'נבה את ה-Global Small, מכונית קטנה במידותיה לה מנועי 1.0 ו-1.2 ל' שתוצע בשיווק עולמי

גם מיצובישי מצטרפת לגל מכוניות המיני החדשות הצובר תנופה. בתערוכת ז'נבה שתיערך בחודש מרץ, תחשוף היצרנית היפנית מכונית קונספט חדשה שתכונה גלובל סמול (Global Small). כבר מהשם ניתן להבין את מהותה - מכונית קטנה במידותיה לשיווק כלל עולמי.

הגלובל סמול תצוייד במנועי 1.0 ו-1.2 ל' חסכוניים שיחד עם מערכות 'עצור וסע' לכיבוי המנוע בכל עצירה ואגירת אנרגית הבלימה לטובת צרכני החשמל, יניבו צריכת דלק מאוד חסכונית. מיצובישי מבטיחים כי גם עיצובה כולל מאפיינים אווירודינמיים להפחתת ההתנגדות לרוח כדי להשיג יתרון בתחום צריכת הדלק ופליטת המזהמים. יחד עם מידותיה הקומפקטיות היא תתאים בעיקר לניוד עירוני. נתונים מלאים אודותיה לא נמסרו, אך מיצובישי כן מגלה כי השיווק יחל רק במרץ 2012 כאשר הייצור יהיה בתאילנד במפעל חדש שיוקם (השלישי שלה שם).

העלייה המתמדת במחירי הדלק, הצפיפות הגואה במרכזי הערים והמאבק התמידי בזיהום האוויר, הביאו בשנים האחרונות לעלייה בפופולריות של מכוניות קטנות במדינות רבות בעולם. גם אצלנו בישראל נרשמה התעוררות בסגמנט המיני בו אפשר למצוא את התאומות פיג'ו 107 וסיטרואן C1, סוזוקי אלטו, יונדאי i10 ואחרות. ב-2011 תגענה גם קיה פיקנטו החדשה ושברולט ספארק. מכוניות אלה מציגות תפישה הפוכה לנורמה אצלנו עם מידות קטנות, ויתור על תא מטען (בגאז') ואפילו תיבות הילוכים ידניות. כנראה שלתג המחיר הנמוך (החל מ-65 אלף שקלים) נוסף על שאר היתרונות לעיל יש חלק בכך.

מיבואנית כלמוביל לישראל לא נמסרו תוכניות הגלובל סמול לשוק שלנו, אולם סביר כי לאור ריבוי מכוניות המיני אצלנו יישקל הייבוא שלה. מי שכן תגיע אלינו בקרוב היא ה-iMiEV שגם לה מידות צנומות ומנוע חשמלי שאינו מזהם כלל. תג המחיר לחשמלית של מיצובישי טרם נקבע, אולם הערכות כי זה יהיה גבוה מאוד בעיקר בהשוואה למכוניות המיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully