וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד האחר של טויוטה

ירון אדרי

18.1.2011 / 16:34

טויוטה נעזרת בסדנת מירוצים כדי להציג גרסאות קצת יותר מעניינות למכוניותיה בתערוכת טוקיו. גם לקסוס מקבלת טיפול דומה

לטויוטה יש הרבה עבודה תדמיתית לעשות. אמנם היא עדיין יצרנית הרכב הגדולה בעולם גם אחרי שנתיים רצופות בה היא זוכה בתואר המפוקפק מלכת הריקולים, אך כדי להשאר שם היא צריכה לשכנע שבאמת חל אצלה שינוי. ובעולם המוטורי, אין כמו תערוכת רכב כדי להציג משהו אחר, שפונה לרגש יותר מכל דבר אחר.

למרות שעיקר הבעיות התגלו בארה"ב, טויוטה ויתרה על תערוכת דטרויט האמריקנית בשבוע שעבר כדי להתמקד בתערוכה הביתית בטוקיו המתקיימת כעת. עיקר המיצגים בתערוכה נוגע בצד הספורטיבי של הניידות, עם אביזרי ביצועים וגרסאות משופרות למכוניות קיימות שלעיתים רחוקות מאוד מהייעוד המקורי.

כך למשל בחרה טויוטה בפריוס ההיברידית ובאוריס הקומפקטית כדי להראות שעם הנגיעות הנכונות בעיקר בנושא החישוקים והצביעה, הן יכולות להיראות משעממות פחות. בצורה זו פחות או יותר הושקעה מחשבה כיצד להפוך דגמים נוספים לחיים יותר כמו היאריס, קורולה, FJ קרוזר ואחרים.

מכונית נוספת של טויוטה, IQ העירונית הזהירה, השתגעה קצת יותר. פרט למראה הקשוח והצביעה הקרבית היא קיבלה מנוע ארבעה צילינדרים מוגדש 'על' וכלוב התהפכות לכל מקרה אם יקרה, תחת השם GRNM. נתונים רשמיים לא נמסרו, אך מספרים כן הגיעו אלינו באחד מגלי השמועות. מדובר כנראה במנוע ה-1.3 ל' שבזכות עזרתו של הסופרצ'ארג'ר מניב כ-120 כ"ס ו-16 קג"מ.

בשנת 2009, גרסה ברוח דומה שהוצגה בטוקיו הגיעה לייצור בכמות מוגבלת של 100 יחידות לשוק היפני, כולן נמכרו בתוך פחות משבוע. גם אז כמו עכשיו חתומה על השינויים סדנת 'גאזו רייסינג' האמונה על הרצת טויוטה ולקסוס בסבבי מירוצים שונים בעולם. האם זה אומר שגם ה-IQ הזאת תוצע למכירה?

גם לקסוס רצה לחדר הכושר

מקומה של לקסוס לא נפקד מהתערוכה, כי הרי גם לה חלק בנפילה התדמיתית של קונצרן הרכב הגדול בעולם. לצד מכונית המירוץ המבוססת על מכונית העל LFA ואשר השתתפה במהדורת 2010 של מירוץ 24 השעות של נורבורגרינג, ניצבה ה-IS F הספורטיבית (מנוע V8 בנפח 5.0 ל') בשתי גרסאות, קרבית וקרבית יותר.

לצד העיצוב המעט מחוצן יותר של ה-F ספורט, הגרסה הנוספת כמעט ומוכנה לתקוף את מסלול המירוצים הקרוב. ה-CCS-R (סימול ל-(Circuit Club Sport Racer מקבלת כנפיים, ספוילרים, מכסה מנוע מקרבון, חיפויי מרכב מפיברגלס, שמשות מפוליקרבונאט וכלוב התהפכות. שדרוגים נעשו גם במכלולי השלדה עם מתלי מירוץ, בלמים מוגדלים, חישוקי סגסוגת ועליהם צמיגי סליקס וכן דיפרנציאל מוגבל החלקה. גם כאן לא נמסרו נתונים כמו הספק, תאוצה וכדומה.

מבחינה עסקית יותר, הוצגה גרסת ה-F ספורט ל-CT200h, המכונית הקומפקטית החדשה ששיווקה צפוי להתחיל בקרוב. גם גרסת ה-F אמורה להגיע לייצור סדרתי בשלב מאוחר יותר בתוכנית השיווק של הדגם החדש והקטן ביותר בהיצע של לקסוס. יתכן גם כי היא תצוייד בחלק מהאביזרים הנראים כאן - חישוקי סגסוגת ייחודיים גדולי קוטר עם צמיגים נמוכי חתך, קיט עיצוב אווירודינמי משלים ומושבי ספורט מבית רקארו. עם השקתה היא תקבל כמובן מנוע מחוזק ביחס לגרסה הסדרתית. הרי לקסוס רוצה להתחרות איתה בגרסאות החזקות של אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully