וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה מיסטר מינאגי

ירון אדרי

19.1.2011 / 10:54

היצרנית היפנית שמה את הכוונת על ניסאן קשקאי, קיה ספורטאז' ויונדאי ix35. תציג בתערוכת ז'נבה את הקרוסאובר מינאגי קונספט

גם מאזדה רוצה לקחת חלק בפופולריות הגואה של רכבי הפנאי הקומפקטיים. לתערוכת ז'נבה שתפתח ב-1 במרץ תביא היצרנית היפנית את המינאגי קונספט, קרוסאובר שגרסתו הסדרתית תתמודד מול ניסאן קשקאי הוותיק וצמד הקוריאנים הצעירים יונדאי ix35 וקיה ספורטאז'. המינאגי ימוצב מתחת ל-CX-7 ויכונה ככל הנראה CX-5, ויתבסס ככל הנראה על פלטפורמת המאזדה 3.

מינאגי הוא הרכב השני של מאזדה המשתמש בשפת העיצוב החדשה של המעצב הראשי שלה איקאו מאדה, אשר מכונה קודו - נשמת התנועה בתרגום פשוט. הופעת הבכורה של שפת עיצוב זו נערכה בתערוכת פריס עם מכונית הקונספט שינארי, שבפני עצמה רומזת כיצד תראנה המשפחתיות הבאות. אלא שבניגוד לשינארי, המינאגי תגיע לייצור ואב טיפוס ניסיוני שלה כבר נע על הכבישים תחת מעטה הסוואה כבד. השינוי העיקרי מתבטא בעיצוב הרמוני יותר מזה הנוכחי שבולט בעיקר בזכות החזית המחייכת, שתהפוך לבוגרת ושלמה יותר ותקבל מראה פחות מצועצע ויותר יוקרתי.

מתחת לקימורים המעודכנים של המאזדה הזו שוכנות טכנולוגיות ה'סקייאקטיב' החדשות של היצרנית. אלה על פי דבריה משלבים בין נהיגה חוויתית לשמירה סביבתית. מדובר במנוע סקייאקטיב חסכוני אליו משודכת תמסורת סקייאקטיב יעילה וכל אלה מניעים את מרכב ושלדת הסקייאקטיב מופחתי המשקל ומלאי הבטיחות, כך נכתב בהודעה הרשמית. איך זה בא לידי ביטוי במספרים היא לא ממש מספרת לנו, ורק מזכירה שוב ושוב שהשמיים האקטיביים הם גבול העתיד הקרוב.

כאשר הציגה מאזדה את מנוע הסקיי החדש בתערוכת טוקיו 2009, היא ציינה כי זה יציע הספק גבוה בכ-15 אחוזים ממנוע ה-2.0 ל' הקיים שלה ויהיה חסכוני ונקי בשיעור דומה. גם יחידת דיזל חדשה נמצאת על הפרק אצלה נאמדים ההבדלים בכ-20 אחוזים יותר ופחות בהתאמה. שיפור של חמישה אחוזים נוספים בצריכת הדלק מגיע מתיבת ההילוכים האוטומטית שלא תלך אחר גל המצמדים הכפולים, אך לדברי מאזדה תרגיש בדיוק כך.

בהתאם לצו האופנה, גם המינאגי לכשיגיע לייצור יציע בוודאי גרסת הנעה כפולה ולצידה גרסת הנעה קדמית. מועד השקתו אינו ידוע בשלב זה, אולם לא נתפלא אם בתערכות פרנקפורט בחודש ספטמבר נראה את ה-CX-5. לאור הצלחת רכבי הפנאי הקומפקטיים גם אצלנו, אולי הוא גם יגיע לישראל.

מאזדה מינאגי קונספט. אתר יצרן
מאזדה מינאגי קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully