וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע טורבו חדש לב.מ.וו

ירון אדרי

19.1.2011 / 12:27

ב.מ.וו משיקה את מנוע הטורבו החדש שלה לראשונה בתצורת ארבעה צילינדרים. יחליף את מנוע ה-3.0 ל' בזכות ביצועים וצריכת דלק עדיפים

שמות הדגמים של ב.מ.וו היו בעבר קלים מאוד לפיענוח. 318 הייתה סדרה 3 עם מנוע 1.8 ל', 530 הייתה סדרה 5 עם מנוע 3.0 ל' וכן הלאה. עם התקדמות הטכנולוגיה הפכו נפחי המנועים לקטנים יותר אך שמות הדגמים כל כך השתרשו שב.מ.וו החליטה שלא לשנותם. אז איזה מנוע יש ל-X1 28i?

רכב הכביש-פנאי הוא הראשון לקבל את מנוע ה-2.0 ל' טורבו החדש של ב.מ.וו. ומה כל כך מיוחד בו מעבר לעובדה שהנפח קטן מ-2.8 ל' כפי שפעם ציין השם? זו יחידת הכוח הראשונה של היצרנית הבווארית המשלבת מגדש טורבו למנוע קומפקטי בתצורת ארבעה צילינדרים. הוא מחליף את מנוע ה-3.0 ל' שישה צילינדרים הקודם ואל חשש, הוא גם חזק יותר וגם ידידותי יותר לסביבה.

המנוע החדש מונשם בעזרת מגדש טורבו בגאומטריה משתנה ומצוייד בשלל טכנולוגיות כמו הזרקה ישירה מתקדמת והגרסה האחרונה של בקרת ה'ואלווטרוניק' השולטת על משך וזמן פתיחת השסתומים. התוצאה היא 245 כ"ס ב-5,000 סל"ד, מעט פחות מהמנוע המוחלף שהפיק 258 כ"ס, אך המומנט צומח ל-35.6 קג"מ מרביים (31.8 בקודם) המושגים במלואם כבר ב-1,250 סל"ד מאוד נמוכים. האופציה הידנית מציעה שישה הילוכים ומקבילתה האוטומטית תציע שמונה.

המספרים המרשימים יותר נמצאים בטבלת הביצועים. ה-X1 28i החדש מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות בגרסה הידנית (6.5 שניות באוטומטית), שבע עשיריות השנייה מהר יותר מהגרסה היוצאת. לידיעת הממהרים, המהירות המרבית היא 240 קמ"ש. יתרון נוסף של המנוע לשמו בכלל התכנסו המהנדסים הוא צריכת הדלק הממוצעת שירדה בכ-16 אחוזים ל-12.7 ק"מ לליטר בממוצע כשבמקביל הצטמצמה פליטת ה-CO2 ל-183 גק"מ. נתונים אלה כלל לא רעים כשלוקחים בחשבון שה-X1 מצוייד במערכת הנעה כפולה ומשקלו כ-1,600 ק"ג.

ה-X1 כאמור יהיה הראשון לקבל את מנוע הטורבו החדש והשיווק צפוי להתחיל באירופה באביב הקרוב. בשלב מאוחר יותר יותאם המנוע גם לשאר גרסאות ה-28 של כל היצע היצרנית, החל מסדרה 1 ועד סדרה 5 וכל מה שבינהם בסדרות הפנאי והספורט.

במקביל להשקת גרסת המנוע החדשה, תשיק ב.מ.וו גם את מהדורת M ל-X1. לא מדובר על מנוע עם ביצועים מסמרי שיער אלא באופצית אבזור הכוללת מתלים מוקשחים ואלמנטים ספורטיביים לעיצוב החיצוני כמו חישוקי סגסוגת קלים במידות 17 או 18 אינטש וצביעה ייחודית וכן תוספות מתאימות לתא הנוסעים כמו למשל מושבים ספורטיביים.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully