וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה מייד אין צ'יינה?

ירון אדרי

20.1.2011 / 6:21

פורשה שוקלת להתחיל לייצר את מכוניותיה גם מחוץ לאדמת גרמניה. נשקלת האפשרות להקים מפעלים בארה"ב ובסין

יצרנית מכוניות הספורט פורשה שוקלת להגדיל את קווי הייצור שלה על ידי הקמת מפעלים מחוץ לגרמניה. לדברי מנכ"ל החברה מתיאס מולר, היעד לשנים הקרובות הוא הכפלת מספר היחידות המיוצרות מידי שנה לכ-200 אלף מכוניות, חלקן בדגמים חדשים לגמרי. לדבריו, השוק החשוב ביותר הוא ארה"ב אך גם חשיבות השוק הסיני לא נפקד.

להיצע הדגמים העדכני של פורשה עתידים להתווסף שני דגמים חדשים לפחות. אחד מהם הוא הקאג'ון, קרוסאובר קומפקטי שיהיה קטן מהקאיין ויתבסס ככל הנראה על פלטפורמת אודי Q5. דגם זה כבר מיוצר בסין עבור השוק המקומי, כך שהסבת פס הייצור עבור גרסתה של פורשה אינה עניין מסובך מידי. דגם נוסף הוא מכונית רודסטר קטנה יותר מהבוקסטר, שתהיה דגם הבסיס של פורשה.

כיום מייצרת פורשה את מכוניותיה במפעלים שבזופנהאוזן ולייפציג, ונראה כי אלה יגיעו בקרוב לשיא יכולת הייצור שלהם. הקמת מפעלים נוספים במדינות בהן הביקוש גבוה תצליח לתת מענה טוב יותר ללקוחות וכן תייעל ותגביר את קצב המכירות כשבמקביל תפחת עלות הייצור שכן יצמצם הצורך בשינוע מכוניות בין יבשות. עוד בתוכנית של פורשה להגדיל באופן משמעותי את מספר הסוכניות בסין ב-35 ל-85 וכן להקים מסלול ניסויים סמוך לשנגחאי, כך שמפעל חדש בסין נראה מציאותי יותר בשלב זה.

מולר אינו מכחיש את השמועות ובראיון למגזין 'פוקוס' הגרמני אמר כי "השנה נשקול את תחילת הייצור באסיה או צפון אמריקה". זו תהיה הפעם הראשונה בה תייצר החברה מכוניות מחוץ לגרמניה, להוציא את ייצור הבוקסטר שבעבר נעשה במיקור חוץ בפינלנד. אם אכן זה יקרה, הפעם ישאר הייצור בתוך קונצרן פולקסווגן המחזיק ב-49.9 אחוזים ממניות פורשה.

מנוע ארבעה צילינדרים לפורשה

מסתמן כי גם פורשה תצטרף לגל הגואה של הקטנת מנועים בקרב יצרניות מכוניות הפרימיום והספורט. בתערוכת דטרויט סיפר ראש מחלקת המחקר והפיתוח וולפגנג דורהיימר כי מנוע ארבעה צילינדרים נמצא כעת בפיתוח וכי ניתן יהיה לשדכו לבוקסטר ולקאיימן. כמו כן, מנוע זה מיועד ככל הנראה גם למכונית הרודסטר הקטנה שתשיק פורשה בעתיד הקרוב.

דורהיימר לא הוסיף פרטים על המנוע החדש, אולם מקור אחר בקרב היצרנית סיפר למגזין 'אוטוקאר' הבריטי כי מדובר בנפח של 2.5 ל' והספק של 360 כ"ס. הספק שכזה בהחלט יכול להתאים גם לגרסאות הבסיס של ה-911, אולם שם מנוע הבוקסר שישה צילינדרים הקיים הוא יותר עניין של מסורת שספק אם תשבר בעתיד הקרוב. כמו כן, יתכן והמנוע החדש ימצא דרכו גם לקאג'ון.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully