וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאאב 9-5 עכשיו גם בסטיישן

ירון אדרי

20.1.2011 / 10:33

השוודית ממשיכה להתאושש בגלגולה הנוכחי לאחר הפרידה מג'נרל מוטורס. תציג את ה-9-5 ספורטוואגן בתערוכת ז'נבה הקרובה

שנה אחרי הטלטלה שעברה, חושפת סאאב את גרסת מרכב הסטיישן למכונית הסלון 9-5. תחת בעלותה ופיקוחה של בעלת הבית ספייקר אליה העבירה GM את המושכות בפברואר 2010, תוצג ה-9-5 ספורטוואגן השימושית בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ. לגרסת מרכב זו חשיבות רבה לאור הביקוש הגדול באירופה לסגמנט ובכלל, מדובר במסורת שוודית אורכת שנים.

סאאב הפיצה תמונה אחת בלבד של המכונית החדשה בה נראית התוספת מאחור. הסטיישן ממשיכה את קו העיצוב המוצק והיוקרתי של הסדאן תוך ניסיון לשמור על מראה הרמוני האופייני למותג השוודי. מאחור, מסתיים הגג עם כנף ספורטיבית אינטגרלית מעל לשמשה ומתחתיה נמתח אלמנט עיצובי לכל הרוחה המחבר בין גופי התאורה. עד כמה עיצוב הסטיישן שלם? את זה נדע רק לאחר שתפורסם תמונה ובה הטל הצד של המכונית.

סאאב 9-5 ספורטוואגן. אתר יצרן
מסורת של שנים. 9-5 ספורטוואגן/אתר יצרן

לניצול התוספת מאחור, תא המטען המוגדל כולל משטח הטענה המוסתר תחת הרצפה ודפנות שטוחות למיקסום יכולת האחסון. קיפול המושבים מאחור (60:40) יוצר רצפה כמעט שטוחה באורך של 1.96 מ' עם נפח הטענה של 1,600 ל'. בתפוסה מלאה של חמישה נוסעים, שטח ההטענה מציע 527 ל'. פתיחה אוטומטית לדלת מאחור באמצעות שלט המכונית, מתג בתא הנוסעים או על הדלת עצמה תוצע כאופציה. פונקציה זו מאפשרת לקבוע כמה היא תתרומם כדי למנוע פגיעה בתקרת החנייה למשל.

הסטיישן תתנייד באמצעות אותן יחידות כוח של הסדאן. מדובר במנועי טורבו, דיזל ובנזין, בנפח 2.0 ל' המפיקים 158 ו-217 כ"ס בהתאמה ומנוע V6 בנפח 2.8 ל' המפיק 296 כ"ס. תיבות ההילוכים תהינה ידניות או אוטומטיות עם שישה יחסי העברה, כאשר גרסת הקצה תקבל את מערכת ההנעה הכפולה של סאאב המכונה XWD. לאחרונה דווח כי סאאב חתמה על הסכם עם ב.מ.וו לפיו תספק לה זו מנועים, אולם זה יקרה רק בעתיד.

שיווק ה-9-5 ספורטוואגן יחל באביב, מעט אחרי סגירת שערי תערוכת ז'נבה. מסירות ראשונות ללקוחות תחלנה רק בחודש ספטמבר, אך מי שלוטש עיניו אליה ימתין לבטח בסבלנות ולא יתפתה ליריבה מבית וולוו V60 או המתחרות הגרמניות. דגם זה יהיה השלישי של סאאב בגלגולה הנוכחי תחת ספייקר, בנוסף לסדאן ולקרוסאובר 9-4X שנחשף לפני כחודשיים בתערוכת לוס אנג'לס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully