וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק מוצלח למיצובישי iMiEV

ירון אדרי

20.1.2011 / 13:14

החשמלית הקטנה של מיצובישי עוברת בהצלחה את מבחן הריסוק של ארגון ADAC הגרמני. המרכב נותר שלם והמתח נותק אוטומטית

ארגון הבטיחות הגרמני ADAC העמיד את ה-iMiEV, החשמלית הקטנה של מיצובישי, למבחן ריסוק כדי לבחון כיצד הגודל והמערכת החשמלית משפיעים על בטיחות הנוסעים. לאחר סבב הניסויים האינטנסיבי, סיכמו הגרמנים כי אין ממש צורך לדאוג.

תא הנוסעים של ה-iMiEV בהתאם לתוצאות מבחני הריסוק, הציג רמת בטיחות גבוהה לנוסעים. המכונית הוטחה במכשול הגמיש הסטנדרטי במהירות של 64 קמ"ש, ומרבית העוצמה נותבה לאזורים סופגי האנרגיה המוטמעים במרכב ובשלדה שנותרו שלמים. בתא הנוסעים נרשמה תזוזה של הדוושות והדשבורד שפגעו ברגליהם של הנהג והנוסע לצידו. כמו כן, חגורת הבטיחות יצרה עומס מוגבר על בית החזה של הנהג. בסיכום סעיף זה ציינו מהנדסי ADAC כי יש למיצובישי מה לשפר, אולם לא מדובר בסכנות קריטיות.

עניין נוסף אותו ביקשו לבדוק ב-ADAC הוא כיצד מושפעת המערכת החשמלית בעת תאונה. ה-iMiEV מצויידת במערכת לכיבוי אוטומטי של אספקת המתח הגבוה וזו אכן פעלה. גם סוללות הליתיום-יון (88 תאים) נותרו שלמות בזכות מעטפת יציבה וחזקה המובנת במרכב. גם במבחן הריסוק האחורי בו הוטח במכונית גוף במשקל 1,400 ק"ג במהירות של 80 קמ"ש, נותרו הסוללות שלמות למרות סדק קל במעטפת.

לאחרונה גובר החשש כי ההישג הגבוה בתחום הבטיחות אליו הגיעו יצרניות הרכב במכוניות עם מנועי בעירה, לא ישוחזר במכוניות חשמליות. לרוב, יחידת הכוח שונה לגמרי במבנה החיצוני שלה ולכך יש להוסיף את מצבור הסוללות השוכן לרוב מאחור. כמו כן, ישנה הסכנה כי מערכת המתח הגבוה "תחשמל" את המרכב ותיצור סיכון משלה. מבחן זה של ADAC כמו מבחנים עצמיים שעורכות יצרניות הרכב מלמדים כי לא נרשמת סכנה, למרות שנדרשים שיפורים.

בסעיף המסקנות רושמים מהנדסי ADAC כי יש להבטיח פעולה תקינה בכל מצב של מנגנון בטיחות מערכת המתח הגבוה, כמו גם עיגונה ובעיקר הסוללות כדי שאלה לא תתנתקנה ממקומן. כמו כן, כפי שקורה בכלי רכב סטנדרטיים, יש להציג כחלק מהוראות הרכב גם מידע על פעולות מתאימות בזמן חירום. בנוסף, הם ממליצים על קביעת אמצעים חזותיים סטנדרטיים לזיהוי כל אחת מהמערכות החשמליות עבור כוחות חילוץ.

תוצאות מבחן זה חשובות מאוד ל-iMiEV שתשווק השנה ב-15 מדינות באירופה, גם תחת המותגים פיג'ו (i0n) וסיטרואן (C זירו). גם אלינו היא צפויה להגיע במהלך 2011. מבחן ריסוק רשמי מטעם ה-Euro NCAP יערך לה בחודש מרץ, אז נדע גם כמה כוכבי בטיחות יעמדו לטובתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully