וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף של דייהו

ירון אדרי

20.1.2011 / 15:31

קונצרן ג'נרל מוטורס מוחק באופן סופי את השם דייהו מהחטיבה הדרום קוריאנית שלו. גם שם רצות בדיחות על הרייסר?

גם הקוריאנים רוצים לשכוח מדייהו. קונצרן ג'נרל מוטורס משלים סופית את השתלטותו על דייהו באמצעות החטיבה הדרום קוריאנית שלו. למעשה, דייהו נמצאת בידי GM כבר שנים רבות, אולם כעת בהודעה רשמית מודיעים האמריקנים כי 'GM דייהו' תהפוך סופית ל-'GM קוריאה' עד לסוף הרבעון הראשון השנה. משמעות הדבר כי גם לשוק המקומי תמותגנה מכוניות דייהו תחת שברולט בעיקר, כפי שקורה כבר מספר שנים בעולם כמו גם בישראל.

"אנחנו די מבוססים כדי להביא את אחד האייקונים הגדולים בעולם לקוריאה", אומר נשיא ומנכ"ל החטיבה האסייתית מייק ארקמון. "דבר זה יאפשר לנו להתמודד בסגמנטים חדשים ונציע ללקוחות אפשרויות בחירה רחבות יותר". עד כה שווקו חלק מהדגמים המקומיים תחת מותג דיייהו כאמור וכעת יצטרפו אליהם גם דגמי שברולט האמריקניים. בין הדגמים החדשים שישווקו תחת מותג שברולט נמצאים האוואו, אורלנדו, קאמרו וקפטיבה.

בשנת 2001 החל ג'נרל מוטורס ברכישת נכסיה של דייהו יחד עם יצרניות נוספות כמו סוזוקי ו-SAIC הסינית. זאת לאחר שהחברה התקשתה לחזק מעמדה בשוק הרכב לעומת המתחרות יונדאי וקיה והמשיכה להציג דגמים נחותים. שנה לאחר מכן נוסדה 'GM דייהו' כאשר החברה הקוריאנית המשיכה לאבד את עצמאותה עם מכירת עוד ועוד נתחים ליצרניות אחרות. טאטא ההודית למשל רכשה את חטיבת המשאיות שלה. בשנים הבאות המשיך GM לנכס לעצמו עוד מניות בחברה וכיום ברשותו מעל ל-70 אחוזים ממנה.

המכונית המשותפת הראשונה הייתה האופטרה (לאסטי) שמותגה במדינות מסויימות כדייהו וכשברולט באחרות. בהמשך הגיעו האוואו, הוויוואנט והאפיקה ששווקו גם אצלנו כאשר עד היום רבים בישראל אינם יודעים שמתחת לסמל האמריקני זו דייהו. גם בארה"ב שווק חלק מהדגמים תחת מותג פונטיאק, שאף הוא נגנז בשנה שעברה על ידי הקונצרן.

גניזת המותג הדרום קוריאני הוותיק באה לאחר ששברולט חידשה את כל היצע מכוניות החטיבה. יתכן מאוד שגם במדינת המקור השם דייהו עושה להן עוול בעיקר בהשוואה לדגמי יונדאי וקיה, היצרניות שהציגו את הצמיחה הגדולה ביותר בעולם בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully