וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פראריFF נחשפה

23.1.2011 / 12:06

מציגה את מחליפת הסקאלייטי מצוידת במרכב קופה, הנעה כפולה, ארבעה מושבים ו-660 כ"ס. הכתובת הייתה על הסוס

שבועות לאחר הטיזרים, הדיווחים ומארבי הריגול, חשפה פרארי תמונות ראשונות של היורשת הרשמית לפרארי 612 סקאלייטי, ה-FF. לדברי החברה מדובר במכונית המשפחתית הראשונה בתולדותיה שעושה שימוש בהנעה לכל הגלגלים, וכמו כל דגמי המותג האיטלקי החדשים תהיה זו הפרארי החזקה בהיסטוריה, שכן בקרביה פועם מנוע בנזין בעל תפוקה של 660 כ"ס, חלש רק ב-10 כ"ס מה-GTO הקיצונית יותר.

מקור השםFF שאול מסידור ההושבה - Ferrari Four, המיועד לארבעה אנשים שקומתם ממוצעת. אורכה 4.9 מ' והרוחב 1.95 מ', בדיוק כמו הדגם היוצא שיוצר מאז 2003. את תא הנוסעים שתמונותיו טרם נחשפו אורזת מעטפת חיצונית שגם היא בעלת סממנים ישירים לקופה הקודמת, בכלל זה השלד הכפוף בחלק האחורי. מלפנים נעשתה התאמה ויזואלית ל-458 איטליה בסגנון בתי התאורה, ולמען הסדר מספרים בפרארי כי על העיצוב חתומה סדנת פינינפרינה בשיתוף עם מעצב העל הראשי של פרארי, פלאביו מנציוני.

עוד מצטיינת הפרארי FF במשקל סביר יחסית של 1.75 טון, בזכות מערכת ההנעה הכפולה המכונה RM4, שכן משקלה הופחת ב-50 אחוזים ביחס למערך קונבציונלי המשרת מכוניות ספורטיביות גרמניות. חלוקת המשקל בין הסרנים עומדת על 47:53 כלפיי החלק האחורי, ומכאן שמסורת ההנאה הבלתי מתפשרת תמשיך גם עבור מי שחולקים את זמנם על הגריד עם בני המשפחה וסלי הקניות.

מנוע הבנזין בנפח 6.3 ל' 12 צילינדרים מחלץ 660 כ"ס כאמור, ב-8,000 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש נמשכת כ-3.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 336 קמ"ש בקירוב. תעביר את העוצמה לגלגלים תיבת הילוכים כפולת מצמדים בטכנולוגית 'פורמולה 1' עם שבעה יחסי העברה, השולחת לכביש 69.8 קג"מ ב-6,000 סל"ד. צריכת הדלק אמנם אינה העיקר, אך נציין כי זו מחזירה כ-6.4 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 היא 360 גק"מ. לא בדיוק אהודה על שוחרי הסביבה.

עם ה-FF תנסה פרארי לנגוס בנתח קבוצת הקופה המפוארות שתופסות תאוצה בשנתיים האחרונות. שכנות לה תהיינה האסטון מרטין ראפיד, בנטלי GTC, פורשה פנמרה ועוד. המתחרה העיקרית ככל שזה נראה בשלב זה טרם נולדה, וזו האצטוק של למבורגיני שתעלה לפס הייצור הסדרתי בעתיד הלא רחוק. ההבדל הבולט העיקרי כרגע הוא שמירתה של פרארי על מבנה של שתי דלתות בניגוד לארבע באחרות.

בכורתה של ה-FF תיערך במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה בחודש מרץ הקרוב. כמות העותקים שתיוצר תוגבל לכמה מאות בלבד, עניין שדווקא יאיץ את השלמת רשימת המזמינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully