וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FIA יבחן את אלון דאי

ירון אדרי

23.1.2011 / 15:58

אלון דאי נהג המירוצים הישראלי בן ה-19 העפיל לשלב הסופי במיוני הקבלה לאקדמיית הכשרונות הצעירים של ה-FIA

נהג המירוצים הישראלי אלון דאי בן ה-19 מאשדוד רושם עוד נקודת שיא בקריירה שלו. לפני כשבועיים נבחר דאי להיות בין 19 המועמדים הסופיים לאקדמיית הכשרונות הצעירים של התאחדות הספורט המוטורית העולמית, ה-FIA. את ההודעה הרשמית על כך הפיצה ההתאחדות בסוף השבוע האחרון. דאי עבר בהצלחה את השלב הראשון אליו נרשמו כ-120 נהגים באמצעות נציגי ה-FIA המקומיים. על דאי המליצה 'מ.מ.ס.י', הנציגה בישראל.

זו הפעם הראשונה בה לוקחת ה-FIA אחריות על נהגים צעירים במסגרת שכזו, כדי לעזור ולהכינם לרמות הגבוהות ביותר של הספורט המוטורי בעולם. זאת, כסוג של מענה לאקדמיות הכשרונות הצעירים בקבוצות המירוצים המובילות בעולם כמו פרארי, רנו, רד בול וכדומה. כמו כן, במהלך ההכשרה ינתן דגש גדול על כל נושא הבטיחות כדי להפוך את הנהגים לסוג של שגרירים בנושא חשוב זה.

דאי נבחר יחד עם עוד 18 נהגים צעירים אחרים לעמוד במיונים שיערכו בתחילת החודש הבא בבית הספר להכשרת נהגים 'מלק' שבאוסטריה. אלה כוללים פרט לנהיגה בתנאים שונים גם מבחני כושר גופני, רכישת טכניקות הבעה בפני מדיות תקשורת, עבודת נהג-מכונאי, תרגילים פסיכולוגיים ועוד. את ההדרכות יעבירו אנשי מקצוע ובראשם נהג הפורמולה 1 בעבר ופעמיים אלוף הלה מאן אלכס וורץ. בסוף המיונים רק עשרה נהגים יתקבלו לאקדמית ה-FIA.

עבור דאי מדובר בהישג בלתי מבוטל, בעיקר לאור העובדה כי הוא מגיע ממדינה ללא ספורט מוטורי תחרותי. הישראלי שהחל את הקריירה בגיל צעיר מאוד במסלול קארטינג בקניון באשדוד, מחזיק באמתחתו רק שתי עונות מלאות בהן התחרה במכוניות באופן מקצועי. ב-2009 נהג דאי בסבב הפורומלה רנו האסייתי בו הוכתר לאלוף בסוף העונה, ובשנה שעברה התחרה במסגרת סבב הפורמולה 3 הגרמני כשאת העונה סיים במקום התשיעי.

לעומת דאי, בין שאר המתמודדים על אחד מעשר המקומות באקדמיה נמצאים נהגים ממדינות בהן הספורט המוטורי מפותח מאוד ולרשותם רקורד מירוצים עשיר. בינהם נמצאים אלוף הפורמולה ב.מ.וו של אירופה, אלוף הפורמולה 4 יורוקאפ, אלוף הפורמולה מאסטר ADAC (הסבב בו יתחרה בעונה הבאה רוי ניסני הישראלי) ומספר נהגים שכבר נבחנו באחת מקבוצות הפורמולה 1. עוד במיונים נמצאים נהגי ראלי ובניהם מנצחים בקטגוריות הסופר 2000 וה-JWRC.

מלבד הרצון הטבעי להיות בין עשרת הנהגים הראשונים המשתתפים באקדמייה החדשה של ה-FIA, דאי מתכננן ביחד עם אביו אבי המשמש כסוכנו האישי את המשך דרכו בסבב הפורמולה 3 הגרמני. בשיחה עימו אומר דאי האב לוואלה! רכב כי על הפרק עומדות שתי אופציות כאשר אחת היא להמשיך ולנהוג בקבוצת 'פרפורמנס רייסינג' עימה נהג בעונת 2010 או לעבור לקבוצת 'HS טקניקס' המחזיקה בתואר האליפות ואף מוכנה לממן כמחצית מעלות עונה מלאה המסתכמת בכ-350 אלף יורו. "אנחנו כמו משפחה בקבוצת פרפורמנס ואנחנו מאוד רוצים להמשיך שם, אבל HS מציעה לנו מימון גדול שמאוד חשוב לנו", אומר דאי.

בנוסף, קיבל דאי פנייה להצטרף לקבוצה אמריקנית המתחרה בארה"ב וכן פנייה מאחת מקבוצות מזראטי המתחרה במירוצי סלון שגם מציעה שכר לצד הנהיגה. אלא שלאור רצונו של אלון להתמקד במירוצי פורמולה וכן השירות הצבאי, נראה כי גם את עונת 2011 הוא יעביר בגרמניה, בתקווה שלצד הלימודים באקדמייה של ה-FIA. אנו בוואלה! רכב מאחלים לו כמובן בהצלחה, וממשיכים להחזיק לו אצבעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully