וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ ימליץ איך לחסוך בדלק

ירון אדרי

23.1.2011 / 16:50

תוכנית חדשה של משרד התחבורה תמליץ לנהגים כיצד לשנות את סגנון נהיגתם כך שיחסכו בדלק ויזהמו פחות את האוויר. בטיחות דרך הכיס?

משרד התחבורה מגבש בימים אלה תוכנית חדשה לצמצום צריכת הדלק במכוניות שעלותה כחמישה מיליון שקלים. אין מדובר בהטמעת רכיב טכנולוגי כזה או אחר אלא שורה ארוכה של עקרונות והמלצות לשינוי סגנון נהיגתם של נהגים, באמצעותן ניתן להפחית בכ-20 אחוזים את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. זאת במסגרת במסגרת החלטת הממשלה להפחתת פליטות גזי החממה בישראל.

על פי תוכנית הנהיגה האקולוגית שגובשה באגף הרכב שבמשרד התחבורה, מעבר לירידה בצריכת הדלק אימוץ סגנון נהיגה חכם צפוי לתרום לנהיגה בטוחה יותר שכן הנהגים יהיו מודעים יותר לאופן נהיגתם. כמו כן, הוא עשוי להביא להורדת העומסים על המנוע, המתלים והבלמים וכן ישמור על בלאי נמוך של מערכות הרכב.

מחברי התוכנית החדשה קובעים כי חלק גדול מהנהגים אינו מודע כלל לגודל ההשפעה שיש לאופן נהיגתם על פוטנציאל החיסכון בדלק ובפליטת המזהמים. הגברת המודעות הציבורית על ידי קמפיין ארוך טווח שבמסגרתו תפורסמנה עקרונות הנהיגה האקולוגית ויבוצעו הדגמות המדמות מצבים אמיתיים, יזכירו לנהגים לעקוב באופן קבוע אחר אופי נהיגתם כפי שסבורים במשרד התחבורה.

בין ההמלצות שתפורסמנה בתוכנית הנהיגה האקולוגית ניתן למצוא חניה עם פני הרכב לכיוון היציאה, נהיגה במהירות המותרת, הקפדה על לחצי אוויר תקניים, המנעות מתאוצות חזקות ובלימות פתאומיות ועוד. נציין כי את המלצות אלו הבאנו לכם במסגרת סדרת הכתבות של וואלה! רכב לנהיגה בטוחה, שכן התרומה החשובה ביותר שלהן היא העלאת בטיחות הנסיעה כאשר הפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים הינה משנית. האם בישראל הדרך לשכנע נהגים לשמור על חייהם צריכה להגיע דרך הכיס?

פרט מעניין בתוכנית האקולוגית החדשה היא הצהרת משרד התחבורה כי מדובר במסגרת החלטת ממשלה להפחתת פליטת גזי חממה. נזכיר כי ספציפית לתחום הרכב נקבע ב-2009 המיסוי הירוק לפיו מחושבת רמת המס על מכוניות חדשות, אולם לגזי החממה מרכיב מזערי בשיטת החישוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully