וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב טויוטה משלמת

24.1.2011 / 7:57

תפצה לקוחות פריוס בעקבות תקלות כיבוי בתאורת החזית של המשפחתית ההיברידית מהדור הקודם. אחריות לפני הכול?

טויוטה העולמית, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, הסכימה לעסקת פשרה בהיקף של מיליוני דולרים, על רקע תביעה ייצוגית שהוגשה על ידי 2,500 בעלי טויוטה פריוס שהתלוננו שתאורת החזית ברכבם מדגמי 2006 עד 2009 כבית מעצמה בזמן נסיעה, ללא התרעה מראש.

על פי תנאי הבוררות, טויוטה תפצה את כל 2,500 הלקוחות ששילמו מכספם לתיקון תקלות התאורה. בנוסף לכך וכצעד מחוותי של החברה לתקן את תדמיתה, היא תרחיב את האחריות הניתנת ללקוחות במסגרת השירות והאחזקה של תאורת המכונית מ-30 אלף מיילים (כ-50 אלף ק"מ) ושלוש שנים, ל-56 אלף מיילים וחמש שנים.

למרות שלא נחשף מהו הסכום המדויק שטויוטה תשלם במסגרת הפיצוי, בכירים בתעשיית הרכב בארה"ב נקבו בעשרות מיליוני דולרים. נציגי התובעים ציינו כי לפחות 320 אלף לקוחות שרכשו פריוס משנות הייצור הרלוונטיות מצורפים לאחריות הנגזרת מתוך תוקפו של הפיצוי. "אני אומר זאת בשמרנות, אך להערכתי טויוטה צריכה להחליף או לתקן עשרות אלפי-נורות, ולכן הסכום גבוה מאוד", אומר ל'לוס אנגל'ס טיימס' אריק גיבס הפרקליט הבכיר המייצג את התובעים בפרשה.

הפריוס נקשרה בעבר לבעיות מכאניות במערכת הבלימה, אך לא אותרו בה פגמים במנגנון התאורה. מסיבות אלה הזדרזה טויוטה לסכל פרסום מביך, ולא להסתכן בעוד היחשפות מזיקה במסגרת קריאות תיקון. בסיטואציה אחרת, נאלצת הייתה להודות על פגם נוסף ולעמוד שוב מול וועדות חקירה - הליך שהיה גורע מכיסה מיליונים נוספים על ה-48 ששילמה אשתקד על הסתרת הכשלים. בהמשך השנה צפויה טויוטה להשיב על תביעות הנוגעות להאצה פתאומית במכוניותיה.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully