וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה לוחץ למנות מנכ"ל צוות אב לתחבורה בירושלים

אבי בר-אלי

24.1.2011 / 7:11

המכרז עדיין לא פורסם אבל כץ דוחף למינויו של ניצב שלומי קעטבי לאחר שבעבר תקף בחריפות את תושבי תל אביב על כך ש"הנכונות שלהם לתת למדינה היא אפס אחד גדול"

ניהול פרויקט הרכבת הקלה בירושלים שוב נתקל במעורבות פוליטית. ל-themarker נודע כי שר התחבורה ישראל כץ מקדם בשבועות האחרונים את מינויו של ניצב (בדימוס) שלומי קעטבי לתפקיד מנכ"ל צוות אב לתחבורה בירושלים. זאת, עוד לפני פרסום המכרז לבחירת המנכ"ל החדש.

צוות אב לתחבורה הוא הגוף האחראי על תכנון ופיתוח הפרויקטים בתחום התשתית התחבורתית בעיר ובראשם ליווי פרויקט הרכבת הקלה בירושלים. הגוף כפוף לשר התחבורה ולעיריית ירושלים.

ואולם, ככל הידוע הביע בימים האחרונים משרד האוצר התנגדות נחרצת לכוונת המינוי של קעטבי. זאת, לאור החשיבות של פעילות הגוף אשר משמש רגולטור-מפקח על זכיינית פרויקט הרכבת הקלה בעיר, וכן בשל המורכבות של ההפעלה הצפויה של הרכבת באוגוסט.

קעטבי פרש לפני שנה מהמשטרה בתום 30 שנות שירות, לאחר ששימש בעבר מפקד מחוז במג"ב וקיבל את דרגות הניצב בעת שפיקד על מחוז ש"י במשטרה. פרישתו לוותה בתקרית ציבורית כשבראיון הפרישה התבטא באופן חריף נגד תושבי תל אביב. "אלה אותם אנשים שיוצאים נגד המתנחלים, וגם אלה שהנכונות שלהם לתת למדינה היא אפס אחד גדול. הם יושבים שם בתל אביב, מחנים את הג'יפ על המדרגות בשנקין, שותים אספרסו רגל על רגל ומרשים לעצמם למתוח ביקורת ולספר חוויות", אמר אז.

למרות זאת, קעטבי נמנה גם עם המתמודדים במכרז למנכ"לות חברת נ.ת.ע הממשלתית המנהלת את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. מכרז זה נסגר לפני חודשיים, ומתמודדים בו 40 מועמדים.

קעטבי אישר אתמול כי הוא מתמודד על תפקיד מנכ"ל צוות אב לתחבורה וכן על מנכ"לות נ.ת.ע, אך הכחיש כל מעורבות פוליטית או קשר לשר כץ. מלשכת כץ נמסר בתגובה: "השר אינו מתערב בנושא".

הליך מינוי מנכ"ל לצוות אב לתחבורה לווה בביקורת ציבורית קשה גם ב-2008 לאחר ששר התחבורה דאז, שאול מופז, לחץ למנות לתפקיד את מקורבו, דוד לוי. עיריית ירושלים נאלצה אז לפרסם מכרז חדש לתפקיד המנכ"ל, משום שבמכרז הראשון נדרש תואר לא רלוונטי במדעי החברה בלבד ולא איפשר למועמדים רלנווטיים מתחום התכנון וההנדסה, למשל, לקחת בו חלק. לוי, שזכה בסופו של דבר במכרז המתוקן, עזב את התפקיד לפני כמה חודשים ברקע טענות חדשות שהתגלו באשר לליקויים לכאורה בהליך מינויו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully