וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוואן של סובארו לאירופה?

24.1.2011 / 12:24

סובארו תציג בתערוכת ז'נבה את הטרזיה, מיקרוואן המבוסס על טויוטה ורסו ויאריס החדשה. הונדה ג'אז לא תנגן לבד

שיתוף הפעולה בין סובארו וטויוטה ממשיך להתפשט מעבר לגבול הטכנולוגי. אחרי שהשתיים שילבו כוחות להפקת ה"טויובארו" (FT86), ממנה תגזור כל אחת בנפרד מכונית חדשה בדמותה של ספורטיבית מסוגננת, כעת מודיעה סובארו כי תחשוף במרץ את הטרזיה הקומפקטית בגרסתה האירופית, עבור הקהל המערבי. האם תעשה את דרכה גם לישראל?

הטרזיה (Terzia) נגזרת מתוך קבוצת המיקרווואן, כאשר בסיס ממדיה כשל סופרמיני ממוצעת. למעשה, דומה כי היפנית הקומפקטית משתווה לגודלה של הונדה ג'אז, כשביניהן משתקף אורך של כ-3.9 מ' ורוחב של 1.70 מ'. גם בסיס הגלגלים, על אף הקרבה לוורסו של טויוטה, ארוך יחסית לסגמנט ומספק עבור הנוסעים שטח מחייה נאה, שכן לזה 2.5 מ'. על העיצוב החיצוני אולי תהיה מחלוקת, מאחר והדמיון לג'אז ולעוד כמה מתחרות בולט מכל דופן.

בחזיתה של הטרזיה מנועי בנזין ודיזל. הנפח המרכזי לאירופה הוא 1.5 ל' ארבעה צילינדרים עם כ-105 כ"ס, בעוד גרסאות פשוטות יותר תסתייענה בשלושה צילינדרים והספק מופחת בדומה למנוע ה-1.0 ל' 68 כ"ס של טויוטה אייגו. השידוך יהיה לתיבות רציפות CVT המניעות את כל הגלגלים על ידי מערכת הנעה כפולה סימטרית AWD או אופציה להנעה קדמית. מנועי טורבו-דיזל מוקטנים בנפח 1.4 ל' יעשו את דרכם לאירופה, אלא שלא ידוע כמה כוח אוצרת היחידה הקטנה כשרק נתוני ה-CO2 מספרים על 113 גק"מ.

הטרזיה יכולה להוות נכס חשוב עבור סובארו באירופה, שם החלה היפנית לשווק בשנתיים האחרונות מנועי בוקסר-דיזל במספר מדגמיה. גם בישראל, חובבת סגמנט הסופרמיני, בהחלט נראה שיש לה מקום בהיצע המקומי ומיבואנית סובארו 'יפנאוטו' נמסר כי עניין זה נשקל.

"יפנאוטו במגעים בנושא עם היצרנית היפנית, אולם חשוב לציין כי הרכב טרם הושק לשוק האירופי. ככלל, יפנאוטו שואפת לשווק לנהג הישראלי כל דגם סובארו המיוצר בעולם", כך נמסר לוואלה! רכב. תשובה ברורה ומדוייקת יותר נקבל לאחר תערוכת ז'נבה ועם תחילת השיווק באירופה. בשנת 2010 רשמה סובארו ירידה חדה במסירות בישראל, ותוספת זו בהחלט יכולה לעורר את המותג שפעם שלט בשוק הרכב המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully