וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון רכב במוסך חצר יהיה פלילי?

ירון אדרי

25.1.2011 / 9:39

ועדת הכלכלה של הכנסת קוראת לקדם הצעת החוק לאיסור תיקון רכב במוסכים פיראטיים. העונש: שנה וחצי מאסר והחרמת הרכב

הצלחה להצעת חוק 'איסור תיקון רכב במוסכים פיראטיים' בוועדת הכלכלה של הכנסת. בדיון שנערך אמש (שני) קראה הוועדה לקדם את הצעת החוק שהגישו הח"כים אברהם מיכאלי, אורי אורבך ואיתן כבל, ולהביאה לאישור הכנסת. הצעת החוק קוראת להפעלת סנקציות על מוסכים פיראטיים ("מוסכי חצר") וזאת בכדי להעלות את בטיחות המכוניות על הכביש, לצמצם העלמות המס והורדת תופעת גניבות הרכב.

על פי הצעת החוק שעברה בקריאה טרומית בחודש נובמבר האחרון, הפעלת מוסך שאינו מורשה על ידי משרד התחבורה וכן טיפול ברכב במוסך שכזה יהוו עבירה פלילית שעונשה 18 חודשי מאסר או קנס כספי בגובה 20 אלף שקלים. עוד צפויים בעלי המוסך להיפסל מלקבל רישיון להפעלת מוסך או הסמכה כמנהל מוסך בעתיד. בנוסף, רישיון הרכב של מי שטיפל במוסך זה יישלל עד שתקינות הרכב שלו תוכח באמצעות הגורמים המתאימים.

"מטרת החוק היא לנסות ולהסדיר את אחד העיסוקים היותר פרוצים שקיימים היום במערכת, והחשיבות שלו ביחס לעיסוקים אחרים היא שהוא נוגע לחיי אדם", כך לדברי כבל. עוד הוא מציין כי להשלטת הסדר יש שתי משמעויות, הורדה משמעותית בסחר בחלפים גנובים שלדבריו לרוב הם אינם תקינים ועבודה בצורה מקצועית ובטיחותית יותר. את דבריו חיזק יהודה עטר מפקד יחידת אתגר במשטרת ישראל המטפלת בגניבות רכב, שציין כי המניע העיקרי לגניבת כלי רכב הינו הביקוש לחלקי חילוף.

את הצעת החוק מלווה גם איגוד המוסכים. לדברי יו"ר האיגוד רונן לוי, לתופעת מוסכי החצר אחראיות במידה מסויימת גם חברות הביטוח והליסינג עליהן אמר כי הן "מטפחות שוק משני של מוסכים פיראטיים במדרכות ובחצרות הבתים, מוסכים ללא רישיון וללא פיקוח, במקומות לא מוסדרים, ללא ציוד טכני מתאים". עוד התייחס לוי לתופעת זיהום האוויר והקרקע שגורמים המוסכים הפיראטיים אשר לדבריו שופכים שמנים ללא בקרה, זאת כשבמקביל נדרשים המוסכים המורשים להשתמש במפרידי שומנים, בשמנים ובפילטרים תקניים וכדומה.

כאמור, בוועדת הכלכלה נרשמה הסכמה גורפת לקידום החוק. בשבועות הקרובים צפויים להמשך הדיונים עד להבאתו להצבעה בכנסת.

עוד אישרה אמש ועדת הכלכלה של הכנסת את הקמת ועדת המשנה למאבק בתאונות הדרכים. ההחלטה בהובלת יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה-הכהן ניתנה פה אחד, כאשר לתפקיד יו"ר ועדת המשנה נבחר ח"כ רוברט טיבייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully