וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מאזדה 2 מתחשמלת

ירון אדרי

25.1.2011 / 11:53

תוצע בגרסה חשמלית עם טווח נסיעה של 200 ק"מ בין טעינות, בינתיים רק ביפן ובשיווק מוגבל. ייצור סדרתי רק בעתיד הרחוק

מאזדה רוצה גם היא נתח מחגיגת המכוניות החשמליות הצוברת תאוצה בעולם. היצרנית היפנית תשיק בשנה הבא צי מכוניות מדגמי הסופרמיני 2 (דמיו ביפן) אותן תציע בשירותי חכירה (ליסינג) לציי רכב בשוק המקומי החל מחודשי האביב. כמו כן, תוצע המכונית לשימושם של גופים ממשלתיים שונים.

ה-2 החשמלית אינה מיועדת לשיווק סדרתי בשלב זה, כפי שהחלו כבר לעשות מתחרותיה לשל מאזדה מבית כמו מיצובישי עם ה-iMiEV וניסאן עם הליף. לאחר שה-2 תחל לנוע בכבישי יפן במסגרת המצומצמת, תוכל היצרנית לקבל מידע בתנאי אמת להמשך המחקר והפיתוח. נכון לכעת, מכוונת מאזדה לטווח נסיעה מרבי של 200 ק"מ בין טעינות (סוללות ליתיום-יון), אולם פרטים ונתונים נוספים נותרו חסויים.

בניגוד להצהרות האחרונות שהפיצו מספר יצרניות רכב, מאזדה מוסרת כי מדובר בעניין משני נכון לכעת וכי מנועי בעירה ימשיכו להוות לב מכוניותיה גם בעתיד היותר רחוק. במקביל, היא תמשיך לפתח טכנולוגיות ירוקות בהתאם לתוכנית ארוכת הטווח שלה, כמו טכנולוגיות ה'סקייאקטיב' האקולוגיות הנכנסות אט אט לייצור סדרתי. מדובר בגישות לפיהן פועלת מאזדה להעלאת יעילות יחידות הכוח במקביל להפחתת צריכת הדלק והזיהום, וכן הפחתת משקל רכיבי כלי הרכב שלה. עד למכונית חשמלית סדרתית, צפויים לנו גם ממאזדה דגמים היברידיים.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully