וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמבורגיני החדשה חדה מסכין

ירון אדרי

25.1.2011 / 16:17

למבורגיני משדכת למחליפת המורצ'ילאגו טכנולוגיות מתלים מעולם המירוצים. הסכין במגירה מעולם לא הייתה חדה כל כך

למבורגיני ממשיכה לטפטף לנו מידע טכני אודות מחליפת המורצ'ילאגו. לאחר שסיפרה לנו על יחידת הכוח שלה (6.5 ל' V12 עם 700 כ"ס), מספרת לנו כעת היצרנית מאיטליה על מערכת המתלים החדשה שאמונה על השארתה צמודה לאספלט ואת הנהג צמוד למושב. וכל הסיפור הזה היה נמנע מאיתנו אם לא היה כאן משהו חדש באמת. לדברי למבורגיני היא החברה הראשונה בעולם שעושה שימוש סדרתי במערכת מתלים שכזו.

כמו רבות ממכוניות הספורט גם הלמבורגיני החדשה ששמה יהיה ככל הנראה אוונטדור, תשתמש במתלי עצמות עצה כפולות. אם ננסה לפשט את אופן תפקודה, מערכת מתלים זו מאפשרת לצמיגי הרכב לשמור ככל האפשר על זווית השפיעה (קאמבר) הקבועה שלהן כנגד האספלט גם כאשר המתלה מתכווץ. דבר זה מאפשר אחיזת כביש גבוהה בעיקר בפניות, עניין מתבקש במכוניות מסוג זה.

השינוי שהכניסה למבורגיני בכל ארבעת המתלים מגיע מעולם המירוצים כמובן. במקום מנגנון קפיץ-בולם (במקרה זה מבית אוהלינס) אנכי במקשה אחת עם המתלה, בוחרת היצרנית להתקינו בצורה אופקית ובחיבור ישיר לשלדה, ולמעשה מחוץ למתלה עצמו. פעולת השיכוך מתבצעת כעת באמצעות זרועות המחוברות בציר למתלה ואשר דוחפת את מנגנון הקפיץ-בולם בהתאם לתוואי הכביש והעומסים הפועלים על שלדת המכונית, תוך השפעה מינמלית של זווית ההיגוי (בציר הקדמי).

באמצעות מבנה זה המכונה Pushrod, מפשטת למבורגיני את מורכבות המתלה עצמו ובכך מפחיתה את משקלו. בנוסף, שימוש ברכיבי אלומיניום ובצלחות בלימה מתרכובות קרבון קראמיים (400 מ"מ מלפנים, 380 מ"מ מאחור) נעשה אף הוא כדי להשיג זאת. כמו כן, על ידי "השכבת" הבולמים ניתן להנמיך את המרכב וכך להנמיך את מרכז הכובד. התוצאה המיידית היא היגוי חד יותר ומיקסום אופטימלי להתנהגות הדינמית.

על אופי פעולת מערכת המתלים החדשה שולטת מערכת בקרה אלקטרונית. באמצעות מתג, יכול הנהג לקבוע בין שלושה מצבים בהתאם לאספלט הנפרש לפניו – קילומטרים ארוכים של כביש מהיר, כביש מפותל או מסלול מירוץ. מתג נוסף מאפשר להגביה את חזית המכונית ב-40 מ"מ למקרה ובאמצע הרחוב מפריע פס האטה בסטנדרט ישראלי טיפוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully