וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות: מי תהיה מכונית השנה העולמית?

ירון אדרי

25.1.2011 / 16:22

מארגני התחרות הגלובלית חשפו את רשימת 39 המועמדות מהן תיבחר מכונית השנה העולמית. מי לדעתכם הראויה ביותר לתואר?

יש תחרויות שמאוד אופייניות לתקופת התפר שבין שנה אזרחית יוצאת לשנה אזרחית חדשה. כך גם תחרות מכונית השנה המתקיימת כמעט על ידי כל מדיית רכב בכל מדינה, כשהדובדבן שבקצפת היא תחרות מכונית השנה של אירופה. אלא שמעל כולן ישנה התחרות העולמית המתקיימת לשם שינוי בחודש אפריל, כאשר הכרזת הזוכה נעשית במהלך תערוכת ניו יורק.

מאז 2005 מתקיימת תחרות מכונית השנה העולמית, ואל תחשבו שמקום ההכרזה בארה"ב מגביל את המועמדות. לשלב הביניים עולות כמעט כל המכוניות החדשות שהושקו בשנה האחרונה על ידי יצרניות הרכב המובילות בעולם בינהן גם כאלה שאינן משווקות בארה"ב. לראייה, בשנה שעברה זכתה מכונית הסופרמיני פולקסווגן פולו וגם מאזדה 2 הקטנה עשתה זאת בעבר, מכוניות שהן לא בדיוק לטעם האמריקני המצוי.

על הבחירה אמון צוות של מעל ל-60 עיתונאי רכב מובילים מכל העולם אשר מתייחסים לכל מכונית בפני עצמה. כך, אל תתפלאו אם תמצאו ברשימה אסטון מרטין ראפיד לצד סוזוקי סוויפט למשל. לבסוף, הכתר יוענק למכונית שלדעתם בלטה יותר מכל השאר, כמו במקרה של ניסאן ליף החשמלית שנבחרה למכונית השנה באירופה והיא אחת מהפייבוריטיות גם כאן. פרט לכך, נעשית גם בחירה בקטגוריות משנה כמו מכונית הביצועים, המכונית הירוקה וזו שהציגה את העיצוב הבולט ביותר.

אותנו כמובן מעניינת יותר הקטגוריה הראשית, הכוללת 39 מועמדות שונות. תנאי הקבלה לא הכי נוקשים ומבקשים שכל מכונית תשווק לפחות בחמש מדינות בשתי יבשות. בשנה שעברה כאמור הייתה זו הפולו שזכתה במקביל גם בתואר מכונית השנה של אירופה. מכונית הביצועים הייתה אודי R8 V10 ואת התואר הירוק קטפה גם כן הלך לקונצרן הגרמני עם ליין הבלומוושן של פולקסווגן הכולל את הפולו, גולף והפאסאט. בקטגורית העיצוב ניצחה שברולט קאמרו.

הרשימה הראשונית המובאת כן לפניכם כוללת כאמור 39 מועמדות, אך בשלושת החודשים הקרובים עד להכרזה היא תצומצם בוודאי באופן חד. כעת, כמו תמיד, נאפשר גם לכם גולשי וואלה! רכב להביע דעה עם הבחירה שלכם. נימוקים מדוע בחרתם דווקא במכונית זו ולא באחרת באמצעות מערכת התגובות יתקבלו בשמחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully