וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוח תמרורים חדש בישראל

ירון אדרי

26.1.2011 / 14:41

אחרי 40 שנה מפרסם משרד התחבורה לוח תמרורים חדש. יחולק לעשרה חלקים בהם 257 תמרורים ו-95 סמלי דרך לנהגים, הולכי רגל ורוכבי אופניים

משרד התחבורה מפרסם היום (רביעי) את לוח התמרורים החדש של ישראל כפי שאישר השר ישראל כץ. זה מחליף את לוח התמרורים הישו שפורסם בשנת 1970 על ידי מי שהיה שר התחבורה בזמנו וכיום מכהן כנשיא מדינת ישראל, שמעון פרס. בשנת 2002 נערכו מספר עדכונים בלוח התמרורים וכעת כאמור הוא מתחדש לחלוטין. את לוח התמרורים החדש ניתן לראות באתר משרד התחבורה בקישור המצורף.

לדברי כץ, לוח התמרורים החדש תואם את 'אמנת וינה' הקובעת אחידות תמרורים וסמלים בכל מדינות העולם החתומות עליה, כמו גם ישראל. הלוח החדש מורכב מעשרה חלקים לעומת שישה בישן, והוא כולל 257 תמרורים לעומת 188. עוד כולל הלוח החדש 95 סמלי דרך לנהגים ולהולכי רגל שרובם לא היו קיימים עד כה. נציין כי חלק מהתמרורים החדשים נמצאים בשימוש מזה זמן.

עשרת חלקי הלוח כוללים תמרורי אזהרה והתראה, תמרורי הוריה, מתן זכות קדימה, איסורים והגבלות, תחבורה ציבורית, מודיעין והדרכה, רמזורים ותמרורי בקרת נתיבים, סימון על פני הדרך, תמרורים באתר עבודה ונספח של סמלים. הלוח הישן כלל שישה נושאים כאמור, ובהם תמרורי אזהרה, תמרורי הוריה, תמרורי מודיעין, תמרורי סימון על פני הדרך, רמזורים וסימני עזר בדרך.

הלוח החדש כולל תמרורים חדשים רבים שלא היו קיימים בלוח הישן, בהם תמרורי הרכבת הקלה, תמרורים המציינים מנהרות, אתרי עבודה, שילוט הדרכה מעודכן ותמרורים לרוכבי אופניים. במקביל, נגרעו עשרות תמרורים ישנים ושלטים כמו למשל רעש מטוסים מנמיכי טוס ואיסור שימוש בצופר באזור מסויים. בנוסף, בתמרורים החדשים ניתן דגש מיוחד על סימונים גרפיים ברורים ומאירי עיניים וקבוצות התמרורים חולקו לצבעים לפי נושאים - תמרורים רגילים בלבן, תמרורי תחבורה ציבורית בצהוב, תמרורי אתרי עבודה בכבישים בכתום ושלטי תיירות בחום.

כץ הנחה את אגף הרישוי לשלב את התמרורים החדשים בלימודי הנהיגה ובמבחני התיאוריה וכן בקורסי הרענון ונהיגה מונעת. החל מה-1 באפריל השנה ישולב לוח התמרורים החדש במבחני התיאורי של תלמידי הנהיגה. כמו כן, שאלות המבחן נערכו מחדש בצורה ברורה וקלה להבנה ולחלק גדול מהן צורפו אמצעי המחשה על מנת שיסייעו לנבחנים להבינן טוב יותר.

השאלות והתשובות של מבחן התיאוריה ילקחו מתוך מאגר של כ-1,800 שאלות שעודכנו ונוסחו מחדש על ידי ועדה מקצועית שמינה כץ. עדכון זה נעשה בעקבות טענות על ניסוחים לקויים שהתגלו בשאלוני התיאוריה הקודמים. במתכונת המבחן לא נעשו שינויים והוא כולל 30 שאלות אמריקניות מהן יש לענות נכונה על 25 לפחות.

מאגר השאלות והתשובות יפורסם באתר האינטרנט של משרד התחבורה החל מה-1 במרץ וניתן יהיה להורידו ללא תשלום. הוא יפורסם בשש השפות בהן ניתן להיבחן במבחן התיאוריה - עברית, ערבית, אנגלית, רוסית, צרפתית וספרדית. עד כה נמכר מאגר השאלות והתשובות בספר שעלותו 85 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully