וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגני משיב הרוח

ירון אדרי

27.1.2011 / 7:18

נחשפה הואיירה, מכונית העל החדשה של פגני בקרביה פועם מנוע AMG עם 700 כ"ס ו-102 קג"מ. גם העיצוב מרשים מאוד בדרכו

בשעה טובה. לאחר שבועות ארוכים של טיזרים ותמונות ריגול מטושטשות יותר או פחות, חושפת פגני את המכונית החדשה שלה, מחליפת הזונדה. ואם השם זונדה מעלה בכם תחושה לא נעימה, חכו שתשמעו מה שם המכונית החדשה – הואיירה (Huayra). ולא שהיצירה עצמה קלה יותר לעיכול.

חזית ההואיירה שומרת על סגנון העיצוב שהנחילה קודמתה, להוציא הפה הפעור חסר השפה התחתונה שבתחתית. בהמשך ובעיקר מהטל הצד, היא נראית שלמה וזורמת יותר מהזונדה, כאשר מהנדסי האווירודינמיקה התאימו לה כונסים וכנפונים היכן שניתן כדי לשפר את זרימת האוויר סביבה. אלא שהעיצוב שוב חוזר ומשאיר אותנו בדילמות לגבי יופיו עם פתיחת דלתות השחף. ואהה, כן. גם מראות הצד לא ממש נראות מתאימות.

ואם החזית הפעורה והמראות לטעמכם, מה תגידו על עיצוב הפנים? בתמונות הראשונות שחשפה בחרה פגני בתא נוסעים גדוש ביריעות עור חום כמעט בכל פינה, ולא מעט פיסות טיטניום בוהק לציפוי לוח המחוונים, פתחי המיזוג ועוד. ולהיכן שלא הגיע עור או כרום מבצבץ קרבון, החומר העיקרי ממנו בנויה המכונית.

דלתות השחף אינן הדבר היחיד ששואבת פגני ממרצדס. כידוע, את יחידות הכוח מספקת לה חטיבת AMG וכאן מדובר במנוע V12 כפול מגדשי טורבו בנפח 6.0 ל' השולח 700 כ"ס ומעל 102 קג"מ לגלגלים האחוריים דרף תיבת הילוכים כפולת מצמדים לה שבעה יחסי העברה. בזכות משקל של 1,350 ק"ג, היא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 3.2 שניות ולא עוצרת עד שהמחוג מראה 380.

המשקל הנמוך מגיע כאמור בזכות שימוש נרחב בחומרים קלים כמו קרבון וטיטניום. בעבר בביקור במתחם החברה בסמוך לעיר מודנה האיטלקית, נאמר לנו שאלה החומרים היחידים עימם הם יודעים לעבוד ואכן נראה כי מאז הם רק המשיכו לפתח את מומחיותם. מידות ההואיירה נמתחות ל-4.61 מ' באורך, 2.04 מ' ברוחב ו-1.17 מ' בגובה. בסיס הגלגלים נמתח ל-2.80 מ' אבל לא שזה ממש חשוב למרווח הפנימי כי מאחור כידוע יושב רק המנוע. חלוקת המשקל אגב מפזרת 44 אחוזים לפנים ו-56 אחוזים לאחור.

אתם בטח שואלים את עצמכם מה מקור השם הואיירה אותו בחר הבעלים הורשיו פגני בעל השורשים הארגנטינים. ובכן, מדובר בשמו של האל השולט ברוח בין אם מדובר בבריזה קלה או הוריקן אכזרי. המאמינים טוענים שרכס האנדים בין ארגנטינה וצ'ילה עוצב על ידי רוחות אותן שלח וכי בכוחו להטיל מורה בכל היבשת הדרום אמריקנית אם רק יעצבנו אותו. נראה שהשם מתאים למכונית שיכולה בצמיגיה לעצב מחדש את פיסות האספלט של מודנה. אבל לפני שתעלה ענני אבק על ידי מי שישלם עבורה מחיר משוער של 1.3 מיליון דולרים, היא תעבור דרך תערוכת ז'נבה בחודש מרץ להופעת הבכורה שלה.

פאגני הואיירה. אתר יצרן
פאגני הואיירה/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully