וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכוניות הבטוחות של 2010

ירון אדרי

27.1.2011 / 16:16

ארגון הבטיחות האירופי ה-Euro NCAP מסכם את פועלו בשנת 2010 עם הכתרת המכוניות המגנות הכי טוב על הנוסעים

עוד שנה של ריסוקים עברה על ארגון הבטיחות האירופי ה-Euro NCAP. בסיכום השנתי שמפרסם האיגוד היום (חמישי) הוא מכתיר את חמש המכוניות הבטוחות ביותר שעלו בשנה האחרונה על הכביש, אחת מכל אחת מהקטגוריות המובילות בשוק. בשורה התחתונה, מנסים באיגוד להראות כי החמרת הקריטוריונים לכוכב החמישי גורמת ליצרניות לשפר את רמת הבטיחות באופן תמידי.

29 דגמים עמדו ב-2010 במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP, לא כולם עברו אותם בהצלחה. בארגון מציינים כי רק 65 אחוזים מהדגמים זכו לקבל את מלא חמשת כוכבי הבטיחות לעומת 90 אחוזים בשנת 2009. אלא שלא מדובר בירידה ברמת הבטיחות, אלא כאמור בהקשחת הקריטריונים לקבלת מלוא הניקוד.

כאמור, הארגון הכתיר את חמש המכוניות הבטוחות ביותר בסגמנטים המובילים באירופה ואלה הן הזוכות שלו:

סופרמיני: הונדה CR-Z
משפחתי קומפקטי: אלפא ג'ולייטה
מיניוואן: טויוטה ורסו
סלון מנהלים: ב.מ.וו סדרה 5
פנאי קומפקטי: קיה ספורטאז'

בנוסף לחמשת הדגמים לעיל, ריכזו אנשי ה-Euro NCAP את הסגניות שלהן בכל קטגוריה, שהשיגו בשנה האחרונה ציון משוקלל טוב מאוד העומד לשיטתם על 80 אחוזים מהניקוד המרבי. הרשימה כוללת את ב.מ.וו X1, סוזוקי סוויפט, סיטרואן C4, פולקסווגן שאראן/סיאט אלהמברה וקיה ונגה.

אלא שפרט למכוניות לעיל בקטגוריות לעיל, מספר דגמים נוספים קיבלו ציון גבוה מאוד של 90 אחוזים ויותר. אלה כוללים את אודי A1, יונדאי ix35, פולקסווגן פאסאט ופורד C מקס וגרנד C מקס. אגב, הציון הגבוה ביותר השנה היה 97 אחוזים והוא ניתן לג'ולייטה.

מנגד, ב-Euro NCAP מציינים לרעה את המכוניות שהשיגו את הציון הנמוך ביותר בשנה האחרונה. בראש הרשימה עומד המיניוואן לנדווינד CV9, הרכב הסיני הראשונ שנבחן באופן רשמי ומחייב והשיג שני כוכבים בלבד (34 אחוזים) לאחר שכל המרכב קרס וגרם לפגיעות קשות בבובות הריסוק. רכב נוסף שצויין לרעה הוא הטנדרון הקומפקטי סיטרואן נימו שהשיג רק שלושה כוכבים (59 אחוזים). בהמשך הרשימה עם ציון נמוך יחסית וארבעה כוכבי בטיחות נמצאים מאזדה CX-7 (76 אחוזים), סיאט אקסאו (77 אחוזים) ויגואר XF (78 אחוזים).

לפני כחודש פרסם מכון הביטוח האמריקני לכלי רכב ה-IIHS את רשימת המכוניות הבטוחות שלו לאור מבחני הריסוק העצמאיים שערך בשנה האחרונה, מבחנים הנחשבים מחמירים מאלה הנערכים באירופה. 66 דגמים השיגו את הציון הגבוה ביותר המכונה במכון 'Top Safety Pick' והדירוג נחלק בין 40 כלי רכב פרטיים, 25 רכבי פנאי ומיניוואן אחד. אשתקד רק 27 דגמים זכו בציון הגבוה ביותר לאור יישום מבחן ריסוק התקרה בזמן התהפכות וכן קיומה של בקרת יציבות סטנדרטית כתנאי לציון המרבי כפי שמקובל באירופה מזה כשנה וחצי. את רשימת הדגמים המלאה תוכלו למצוא בקישור המצורף.

תוצאות סבב מבחני הריסוק הבא של ה-Euro NCAP, הראשון לשנת 2011, תתפרסמנה ב-23 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully