וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסקאר: שינויים בסבב הפופולארי ביותר בארה"ב

ירון אדרי

28.1.2011 / 9:33

איגוד מירוצי הנאסקאר משיק שיטת ניקוד חדשה ושינויים בפלייאוף של סוף העונה. גם שם רוצים לראות יותר מנהג אחד מתמודד על האליפות

איגוד מירוצי הנאסקאר מודיע רשמית על מספר שינויים שייכנסו לתוקף כבר בחודש הבא עם תחילת העונה החדשה, זאת בהמשך לשמועות שנפוצו בענף המירוצים האמריקני בחודשים האחרונים. עיקר השינויים נעשו כדי לפשט את מורכבות הספורט בעיני הקהל וכן כדי להגביר את התחרותיות. מטרה נוספת, סמוייה, נועדה כדי להקשות על אלוף הסבב הבכיר ג'ימי ג'ונסון (שברולט, 48) להשיג תואר שישי ברציפות.

בראש השינויים עומדת שיטת ניקוד חדשה לגמרי, המציגה סוג של שינוי תפישה בסדרת המירוצים הפופולריים ביותר ביבשת האמריקנית. במקום חישוב מופרך שהגיע במצטבר לאלפי נקודות לנהג בסוף העונה, כעת מדובר על שיטה מדורגת החל ב-43 נקודות למנצח ועד נקודה אחת למקום האחרון, בדיוק כמו מספר הנהגים בכל מירוץ. לדברי מארגני הסבב, הפרש של נקודה אחת בין נהג לנהג יוסיף גם לתחרותיות ולמתח וכאמור, ישבש לג'ונסון את התוכניות.

אלא שלמנצח בכל זאת מגיע סוג של בונוס וזה יגיע בדמות שלוש נקודות נוספות על ה-43 המגיעות לו. נקודת בונוס תינתן גם לכל נהג שהוביל הקפה אחת לפחות ועוד נקודה למי שהוביל את מספר ההקפות הרב ביותר. מכאן, שהמנצח יכול לגרוף 48 נקודות מרביות, שש יותר מהמקום השני. מנגד, יכול הנהג במקום השני לסיים עם 44 נקודות במידה וגרף את שתי נקודות הבונוס האפשריות בעוד המנצח יסיים עם 47 נקודות. מבלבל? אז תחשבו עד כמה מסובכת הייתה השיטה הקודמת לפיה יכול היה המנצח לקבל בערך פי ארבע נקודות.

שינוי נוסף שייכנס השנה נוגע ב'צ'ייס', הפלייאוף בן עשרת המירוצים האחרונים בעונה בסופו נקבע האלוף. עד כה העפילו אליו באופן אוטומטי 12 הנהגים הראשונים בטבלת האליפות ערב הצ'ייס, וכעת יהיו אלה רק עשרת הראשונים. אלא שעדיין מדובר ב-12 נהגים כאשר השניים הנוספים יהיו אלה שהשיגו את מספר הנצחונות הרב ביותר להוציא עשרת הנהגים שכבר עלו. בנוסף, הניקוד לכל נהג שעלה לצ'ייס יהיה 2,000 פלוס שלוש נקודת בונוס על כל נצחון שהשיג עד כה. למעשה, עד כה תימרץ הנאסקאר בעיקר עקביות ופחות נצחונות וכעת הוא הופך זאת כפי שלדעתנו צריך להיות.

באופן מסורתי, גם עונת 2011 של סבב ה'ספרינט קאפ' הבכיר תכלול 36 מירוצים. העונה תחל כמובן עם מירוץ הדייטונה 500 שיתקיים ב-20 בפברואר כאשר שבוע קודם לכן יתקיים מירוץ הראווה 'שוטאאוט'. קודם למירוץ הפותח את העונה יתקיימו גם שני מקצי הדו-קרב שיקבעו מי הנהגים הנוספים שיזכו לקחת חלק בדייטונה 500 פרט לנהגים המובילים. עם השינויים החדשים, נראה שבנאסקאר ממשיכים לחזק את המטרה העיקרית של המירוצים שלהם - שואו לקהל המעריצים. לידיעת ברני אקלסטון, נראה שזה עובד להם יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • נאסקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully