וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובל M600 תרעיד את ז'נבה

31.1.2011 / 9:11

יצרנית הרכב הבריטית נובל חשפה את גרסת הייצור ל-600 החדשה. בבוגטי עוקבים בדאגה, והם לא היחידים

ספק אם נובל אוטומוטיב, חברת הרכב הבריטית, חשפה את ה-600 החדשה במטרה לנטוע ספקות בקבוצת בוגטי המתכננת בימים אלה את היורשת לווירון המיתולוגית, לה יהיו על פי שטף הדיווחים בעולם יותר מ-1,200 כ"ס. רק הבריטית תערוך בכורה בתערוכת הרכב בז'נבה ונראה כי בוגטי תסתפק במיצגים אחרים. אז במי מתמקדת נובל האימתנית?

מנוע הימאהה 4.4 ל' טורבו שלה מחלץ 650 כ"ס ומעל 82.7 קג"מ מתחום של 3,800 סל"ד הנשלחים לסרן האחורי דרך תיבה ידנית 6 הילוכים. את הטכנולוגיה היא סוחטת על משקל יבש של 1.2 טון, שעה שמהירותה המרבית עומדת על 390 קמ"ש. נתוניה טוענים כי ל-100 קמ"ש היא טסה ב-3 שניות ול-200 קמ"ש ב-8.9 שניות.

מנהל נובל, פיטר בונטווד, מעולם לא הסתיר העדפותיו לאתגרים מחזית יצרניות העל הגדולות. לבקשתו, נשלחה הנובל M600 למבחנים במסלולי המירוצים בארה"ב בחסות גרסה מופחתת לה 500 כ"ס בקנה. הבריטית הוכיחה את כישוריה מול מכוניות כמו פרארי אנזו ופורשה קאררה GT, ואף סיימה לפניהן במספר מקצים. עוד בתאריה הפומביים הופעה בלתי נשכחת בעונה ה-14 של תכנית הרכב טופ גיר, שם רשמה זמן של 1:17 דקות בידיו של נהג המירוצים בן קולינס, להלן סטיג המפוטר, כשלפניה בדירוג אריאל אטום, וירון, וגומפרט אפולו.

ואם כבר גומפרט, יצרנית מכוניות הספורט מאלטנבורג גרמניה סומנה מחודש נובמבר האחרון על ידי נובל כמתחרה ישירה של ה- M600. לאחרונה שחררה גומפרט טיזרים מקוונים אודות מכונית על חדשה שתחשף אף היא בתערוכת ז'נבה תחת השם טורנטה. לטענתה, תהיה זו חזקה ומהירה יותר מהאפולו ספיד הסדרתית שמאיצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 ש' ומהירותה המרבית כ-370 קמ"ש. מדובר אם כך בשתי מכוניות על בהפרשים זעומים, שתצטרכנה למצוא מסלול פנוי כדי ללבן את העימותים. רק שייקראו לנו לבוא ולתעד את זה מקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully