וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק: קרייזלר 300 ודודג' צ'ארג'ר כוכבות

2.2.2011 / 7:21

האמריקניות המחודשות גרפו את הניקוד הגבוה ביותר להגנה על נוסעים מטעם ארגון הביטוח לכלי-רכב בארה"ב. על החתום, פיאט?

מכון הביטוח לכלי רכב בארה"ב, ה-IIHS, העניק את ה-TOP SAFETY PICK הנחשק לשתי מכוניות תוצרת קונצרן קרייזלר, ה-300 ודודג' צ'ארג'ר. שתי האמריקניות החולקות פלטפורמה הצטיינו בהגנה על נוסעים בניסויי הריסוק הנערכים בארץ מוצאן, ורשמו לזכותן ניקוד גבוה בריסוק החזיתי, הצד, האחורי, הגג, וכן בהתאמתן לפגיעות מזעריות בהולכי רגל.

דודג' צ'ארגר וקרייזלר 300 החדשות מורכבות על תבנית ה-LX, וחשוב להדגיש את היתרונות שבכך, שכן תוצאות המבחנים החדשים שינו לחלוטין את תמונת המצב העגומה לעומת ניסויי הריסוק אשתקד, בהן נחשפו נקודות תורפה מביכות באגף התכנון וההגנה. לשם הדוגמה, קודמתה של הקרייזלר 300 (תחת בעלות אמריקנית בלבד), דורגה במקום האחד לפני אחרון במבחני ריסוק הצד (כולל כריות אוויר צידיות), בעוד הצ'ארגר נכשלה נחרצות במבחני התהפכות על תקרת המכונית.

ה-IIHS בוחן את המכוניות על פי מתכונת קשיחה, בכלל זה שימוש בבקרות אלקטרוניות (יציבות) כפי הנהוג באירופה. דומה שבניגוד לפעם הקודמת הצא'רג'ר הגיעה מוכנה למעיכות קיצוניות, היות ואת מבחן ההתהפכות היא סיימה בניקוד הגבוה ביותר. הבוחנים ציינו כי הצ'ארג'ר עמדה בכוח ריסוק הגדול פי 5.37 ממשקל המכונית, כאשר החוק דורש עמידה ב-1.5 מהמשקל.

בפיאט המושכת בחוטים לה שליטה גדולה על אופן ההתנהלות בקונצרן האמריקני, מציינים כי מאז היציאה מהמשברים חלה התקדמות גדולה בתחום הבטיחות במותגים העממיים. באמתחתה של קרייזלר שבעה כלי-רכב שרכשו את אמון מכון ה-IIHS ככלי רכב בטיחותיים מהדרג הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully