וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נאסר שיווק סיטרואן C1?

ירון אדרי

1.2.2011 / 11:40

שיווק מכונית המיני של סיטרואן הופסק לאחר שמשרד התחבורה מצא כי היא אינה עומדת בתקינת החובה. למה פיג'ו 107 כן?

משרד התחבורה אסר על חברת דוד לובינסקי יבואנית סיטרואן לישראל, להמשיך בשיווק מכונית המיני C1. זאת בשל אי עמידתה של המכונית בתקן ההגנה על הולכי רגל, כפי שנקבע על ידי משרד התחבורה בשנת 2010.

במשרד התחבורה מציינים כי בחודש ספטמבר 2010 הגישה לובינסקי את כל הטפסים הרלוונטיים לייבוא ה-C1, בינהם הצהרת היצרנית כי היא עומדת בכל דרישות התקינה לרבות תקן ההגנה על הולכי רגל כנדרש החל מאותה שנה בישראל. אישור הייבוא ניתן בהתבסס על הוראת רישום זו, ומבלי שה-C1 תעבור תהליך תקינה לאב טיפוס. אולם, בבדיקה שבוצעה באגף הרכב התברר כי ה-C1 אנה עומדת בכל דרישות החובה, בניגוד להצהרת סיטרואן, ולכן לא היה מקום להעניק ללובינסקי רישיון לייבאה.

לובינסקי מצידם טוענים כי מדובר באי הבנה מצד סיטרואן. לדבריהם, "נפלה טעות במילוי הטפסים הרלוונטיים, שנבעה מכך שה-C1 עומדת באופן מלא בתקינה האירופית בכל מדינות אירופה, אותה התקינה המאומצת על ידי מדינת ישראל". עוד הם מוסיפים כי משרד התחבורה בדק את כל המסמכים וכן את הרכב עצמו ואישורו איפשר את תחילת שיווק הדגם.

שיווק ה-C1 הופסק כאמור, אך מספר יחידות ממנה כבר נעות על כבישי ישראל. במשרד התחבורה הוחלט כי אלה לא תורדנה מהכביש וכמו כן כל עיסקת מכר לדגם זה שבוצעה עד לתאריך ה-2 בינואר תמומש. מדובר על 94 מכוניות שכבר נמסרו ובסך הכל כ-300 מכוניות C1 שתעלנה לכביש באישור חריג.

חשוב לציין כי בניגוד למידע כפי שהוא מובן מהודעת משרד התחבורה, אין מדובר בסכנה מוחשית בשימוש ברכב זה אלא אי התאמה לתקן חדש ומחמיר יותר. תאומתה של ה-C1 הפיג'ו 107, תמשיך להימכר היות ואישור היבוא ניתן לה טרם כניסת התקן המחייב להולכי רגל בשנה שעברה. כך למעשה גם עם רבים מדגמי המכוניות הנמכרים בישראל מכל המותגים, אשר הליך תקינתם ואישור הייבוא ניתנו קודם ל-2010. מכירות ה-C1 ממשיכות כרגיל באירופה, לפחות עד להצגת מחליפתה.

מלובינסקי נמסר לוואלה! רכב כי מספר מועט של עסקאות בוצעו לאחר ה-2 בינואר, ואלה ידונו בנפרד מול משרד התחבורה כדי לנסות ולאפשר מסירת המכוניות. כמו כן, בחברה מבטיחים כי יטפלו בכל לקוח לשביעות רצונו וכי בשלב זה אף לקוח לא ביקש לבטל את העסקה. נציין כי הגרסה המקבילה ל-107 (תיבה ידנית) תמשיך להמכר, אולם מחירה 68 אלף שקלים, 3,000 שקלים יותר מה-C1. לשאלתנו האם ישתנה המחיר, אומרים בלובינסקי כי "לגבי מחיר ה-107 עוד מוקדם להחליט, כרגע החברה מתרכזת בטיפול הלקוחות שרכשו C1".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully