וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיימלר עושה כבוד לבנץ

ירון אדרי

3.2.2011 / 10:32

הקונצרן הגרמני מציין 125 שנים ליום בו הגיש קארל בנץ בקשה להכיר ברכב המנועי שלו כפטנט. יש גם C63 AMG מחודשת

לפני 125 שנים בדיוק (29 בינואר 1886) הגיש קארל בנץ בקשה להכיר ברכב המנועי שלו כפטנט. מאז הלך שמו ונשחק מעט והיום כמעט ולא תשמעו אדם שאומר מרצדס-בנץ, השם המלא של המותג שתחילת דרכו באותו יום חורפי. אבל בקונצרן הגרמני כמובן שלא שוכחים ומנצלים את הסיבה כדי לערוך מסיבה או יותר נכון כדי להציג משהו דימיוני, בדיוק כמו ההמצאה של בנץ בזמנו.

תחת השם 'אאסתטיק 125', חשפה מרצדס-בנץ מבנה עיצובי עתידני הרומז על השנים הבאות במותג הגרמני. המבנה השלדי המיוחד תוכנן על מסך המחשב על ידי ראש מחלקת העיצוב גורדון ואגנר ותודות לטכנולוגיות חדשות, גם יוצר ממנו דגם בגודל אמיתי. בחברה רוצים להראות כי כמו בנץ הממציא, גם הם ממשיכים להציג חדשנות טכנולוגית כאשר המראה החיצוני רומז על שפת העיצוב בדורות הבאים של דגמיה.

היצירה החדשה היא עוד מרכיב בסדרה הקונספטואלית של מרצדס תחת הכותר 'אאסטטיק', הזרע ממנו נובט כל דגם חדש. קדמו לה 'אאסתטיק 1' ממנה צמחה ה-CLS החדשה ו'אאסתטיק 2' שבתערוכת דטרויט בחודש שעבר רמזה על תא הנוסעים של ה-A קלאס הבאה. איזה דגם תוליד ה-125? עדיין מוקדם לנחש.

הקונספט הזו היא אולי היהלום שבכתר חגיגות קונצרן דיימלר לרגל ציון השנה ה-125. זה החל בארוע מתוקשר במעמד הקנצלרית אנגלה מרקל שנייה לפני שעלתה על מטוס כדי לחסום לנו כבישים כאן בישראל, ובמשך 125 ימים תוצגנה בעולם כל הטכנולוגיות החדישות ובראשן הידידותיות לסביבה (תא-דלק). בנוסף, בדיימלר מציינים ייצור 30 מיליון מכוניות מאז 1945, בתקופה שאחרי מלחמת העולם.

C63 AMG מתחדשת

חודש וקצת לאחר מתיחת הפנים ל-C קלאס, חושפת מרצדס גם את גרסת הביצועים לסדאן היוקרתית. בתחילה היו השערות כי ה-C63 AMG תאמץ את מנוע ה-5.5 ל' החדש של חטיבת הביצועים בשם הרגעת שוחרי הסביבה, אולם כעת עם מתברר כי ההשערות המאוחרות יותר הן אלה שהגיעו לכדי מימוש.

מנוע ה-6.3 ל' V8 הוותיק ימשיך לשרת את ה-C לפחות עד להחלפת הדגם בעוד מספר שנים. ההספק נותר 457 כ"ס כאשר חבילת תגבור של AMG תוסיף לו 30 סוסים נוספים למי שיבקש יפה (וישלם). שינוי שכן נעשה בחטיבת הכוח נמצא בתיבת ההילוכים שם נותרו שבעה יחסי העברה, אולם אלה שונו כדי שניתן יהיה להפיק את המיטב מהמנוע, כלומר לשפר את צריכת הדלק בעשרה אחוזים בקירוב לכדי 8.1 ק"מ לליטר בממוצע.

ומה עושה השינוי בגיר לביצועים? ל-100 קמ"ש תאיץ ה-C63 בתוך 4.4 שניות או 4.3 בגרסה המשופרת, קיזוז של עשירית שנייה. המהירות המרבית היא 250 קמ"ש או 280 בהתאמה אך רק בגלל שמישהו החליט שגם כאן צריכה להיות הגבלה. סדנאות השיפורים כבר בטח תפעלנה לשינוי רוע הגזירה.

מרצדס לא שיחררה את המכונית לפני שעדכנה עבורה גם את העיצוב כמתבקש ממתיחת פנים. החזית עוצבה מחדש עם גריל, פגוש וגופי תאורה מעודכנים ומכסה מנוע מאלומיניום לשיפור המשקל. בתא הנוסעים עודכן הדשבורד, הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש לאחר שהותאם לה מסך LCD חדש ושינוי נעשה גם בלוח המחוונים.

לדברי מרצדס, במשך שלוש וחצי השנים בהן נמכרה ה-C63 AMG מהדור הנוכחי, נמכרו מעל 17 אלף יחידות ממנה. 88 אחוזים במרכב הסדאן ו-12 אחוזים בגרסת הסטיישן. אולם, רובם של הרוכשים מסתפקים בגרסה הרגועה יותר. ב-2010 היה חלקה של הגרסה המשופרת 30 אחוזים מסך כל המכוניות שנמכרו. בתערוכת ז'נבה תוצג הגרסה המחודשת וספר ההזמנות יפתח למי שיסכים לשלם החל מ-71 אלף יורו (כ-350 אלף שקלים לפני מסים) לסדאן או עוד 2,000 יורו לסטיישן. גרסת הביצועים תדרוש 5,000 יורו נוספים.

מרצדס C63 AMG 2011. אתר יצרן
מרצדס C63 AMG 2011/אתר יצרן

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully