וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי i10 המחודשת בדרך אלינו

ירון אדרי

3.2.2011 / 14:40

יונדאי חושפת את כל הפרטים אודות מתיחת הפנים למכונית המיני. פרט לשינוי בעיצוב, היא מקבלת שדרוג חיובי לסביבה גם במנועים

פתאום, יונדאי מצאה את עצמה בנחיתות מסויימת בשוק מכוניות המיני. ה-i10 שלה כבר לא כך כך חדשה (הוצגה באוקטובר 2007) לעומת המתחרות מבית כמו הרך הנולד שברולט שספארק או האחות קיה פיקנטו שאוטוטו יוצאת לכבישי העולם. הפתרון המיידי במקרים שכאלה הוא רענון קל למראה בדמות מתיחת פנים ואולי גם שדרוג ליחידות הכוח והמתלים.

חזית ה-i10 שונתה כמעט לחלוטין. מכונית המיני מיישרת קו עם הקו הנוכחי "הזורם" במותג המתבטא בגריל ופגוש מודגשים יותר, מכסה מנוע תואם וגופי תאורה מוגדלים ובולטים שמשנים לה את המראה מאנמי לשובב. גם מאחור נעשו שינויי עיצוב בהתאם אך אלה פחות בולטים לעין וממש צריך לחפשם. תא הנוסעים לעומת זאת, נותר כשהיה.

מתחת למכסה המנוע החדש נוספה על יחידת ה-1.1 ל' גם יחידת 1.0 ל' חדשה שמציעה יותר ודורשת פחות. תחת הכותר 'בלו' והפוך מהבלו של ביבי, מנוע שלושת הצילינדרים הזה שמפיק 68 כ"ס צורך 24 ק"מ לליטר בנזין ופולט 99 גק"מ CO2. יש לציין כי מנוע זה אינו רלוונטי לישראל ומיועד בשלב זה לבריטניה. במקביל, מנוע ה-1.25 ל' עבר מקצה שיפורים שהעלו את כוחו ב-13 אחוזים ל-85 כ"ס והורידו את פליטת ה-CO2 והדלק בערך בתשעה אחוזים, 21.7 ק"מ לליטר ו-108 גק"מ בהתאמה. כזכור, יונדאי חשפה בשנה שעברה גם גרסה חשמלית למכונית הקטנה, אולם זו עוד רחוקה מייצור סדרתי.

שיווק ה-i10 המחודשת שהוצגה לראשונה בתערוכת פריס, החל כבר במדינות בהן היא משווקת כולל ישראל. מהיבואנית חברת כלמוביל נמסר לוואלה! רכב כי באולמות התצוגה כבר צוברים הזמנות עבורה, וכי מסירות ראשונות תחלנה בחודש מרץ. היצע מכונית המיני המחודשת אצלנו כולל את מנוע ה-1.1 ל' הוותיק מצוייד בתיבה ידנית (64 אלף שקלים) או אוטומטית (73 אלף שקלים). מנוע ה-1.25 ל' יימכר בשלב זה בגרסה של לפני מתיחת הפנים ובמחיר של 88 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully