וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפושית לפח וחסל

ירון אדרי

6.2.2011 / 8:25

ריקול מוזר בארה"ב: 27 בעלי פולקסווגן חיפושית יאלצו להחליפה במכונית ממועד ייצור מוקדם יותר בגלל אי התאמה לתקן האמריקני

השבוע ארע בישראל דבר מוזר. משרד התחבורה גילה פתאום שסיטרואן C1 אינה עומדת בתקן, וקבע כי שיווקה יופסק לאלתר. זה לא שהיא מסוכנת או משהו, פשוט התקן נקבע לפני שאושר הייבוא שלה ומי שכבר קנה ישאר על הכביש. בתזמון מושלם, בעייה דומה של אי התאמה לתקן חדש התגלתה השבוע בארה"ב בפולקסווגן חיפושית (כולל קבריולה), אך שם נקבע ריקול מוזר לא פחות.

ב-1 בספטמבר באחרון קבע משרד התחבורה האמריקני כי כל דגם רכב שיימכר במדינה חייב לעמוד במבחן ריסוק מקדים במהירות של 35 מייל לשעה (56.5 קמ"ש). כלומר, אם מכונית מדגם שיוצר החל ביום זה לא רוסקה כנדרש, שיווקה יאסר. וזה בדיוק מה שקרה לחיפושית, שפתאום התגלה כי 27 יחידות ממנה אשר יוצרו בין ה-2 ל-22 בספטמבר, מחזיקות באמתחתן אישור רק לפי התקון הקודם והמחמיר פחות, בו נדרש ריסוק במהירות של 30 מייל לשעה (48 קמ"ש).

בארה"ב ידוע שלא מעגלים פינות, וכאמור הוחלט לטפל במקרה מוזר זה באמצעות קריאת תיקון רשמית כי ליחידות הנדונות אסור לנוע על הכביש. אלא שישנה בעייה, לא מדובר ברכיב ספציפי אותו צריך להחליף אלא במכונית שלמה אותה יש להחליף וכמו בכל ריקול, ללא תשלום.

סביר כי כל 27 בעלי החיפושיות הסוררות יסכימו להחליפן בחדשות עם 0 מיילים על השעון, אלא שישנה בעייה נוספת. היות והחיפושית לא רוסקה במהירות הנדרשת, המכונית החדשה שלהם חייבת להיות ישנה יותר מבחינת מועד ייצור כשלמעשה, תציע בדיוק את אותה רמת הגנה בדיוק. אנחנו נמליץ להם לעשות "פרנציפ ישראלי" ולא להתפנות מהסוכנות עד שלא מסכימים לתת להם מכונית מהדור החדש שמושק ממש כעת כפיצוי ל"סיכון" בו עמדו.

חצי מיליון פאסאט למוסך?

פולקסווגן תתגבר ללא כל בעייה על החלפתן של 27 חיפושיות, אך כנראה שיהיה לה קצת יותר קשה עם תיקון חצי מיליון מכוניות מדגם הפאסאט. ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA פתח בחקירת המשפחתית הגדולה מהדור הקודם מסדרת מנועי הארבעה צילינדרים טורבו, אשר יוצרה בין 2001 ל-2007. הסיבה לכך נעוצה בכשל אפשרי בכבלי ההצתה (קויילים).

החקירה נפתחה לאחר שב-NHTSA נצברו 35 תלונות בגין התקלה, זאת בנוסף לעשרות תלונות דומות שהתקבלו בשנה שעברה. במקביל, כ-200 תלונות התקבלו במרכזי השירות של פולקסווגן בגין אותה בעייה. במקרה הפחות מסוכן, בעקבות הכשל לא יעבור מתח אל מצת (פלאג) אחד או יותר ותורגש האטה וירידה בכוח המנוע. אלא שתקלה זו יכולה להביא גם לעצירה פתאומית של הרכב ואף לגרום לפריצת אש תחת מכסה המנוע, כפי שמתברר ב-14 מ-35 התלונות.

זו הפעם השנייה בה נחקרת בעייה זו, לאחר שבעבר היא התמקדה במכוניות שיוצרו בשנים 2002 ו-2003 בלבד. בעקבות התלונות הנוספות, הוחלט לשייך את התקלה כרלוונטית לכל היחידות מדור זה שנמכרו בארה"ב, סדאן וסטיישן, כחצי מיליון כאמור. בתום החקירה, סביר כי קריאת תיקון רשמית מטעם ה-NHTSA תחייב את פולקסווגן להחליף כשני מיליון קויילים (ארבע בכל מכונית).

הפאסאט בשנתונים הנדונים שווקה בהצלחה בישראל, אולם אלינו הגיעה בתקינה אירופית השונה מזו הנהוגה בארה"ב. מהיבואנית חברת צ'מפיון מוטורס נמסר כי בשלב זה אין להם מידע לגבי רלוונטיות התקלה לדגמים שנמכרו בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully