וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבוא מקביל גם ליפניות מאמריקה

ירון אדרי

6.2.2011 / 13:42

משרד התחבורה יאפשר יבוא מקביל של דגמים אמריקנים אשר אינם מיובאים לישראל על ידי היבואנים הקיימים כמו הונדה, טויוטה וניסאן

משרד התחבורה ממשיך בקידום יבוא הרכב המקביל, הפעם עם החלטה לאשר יבוא דגמים אמריקנים, דגמים אשר אינם מיובאים לישראל על ידי היבואנים הקיימים. מדובר בעיקר בדגמים של יצרניות רכב יפניות כמו הונדה, טויוטה וניסאן. זאת במטרה להקל על יזמים ויבואני רכב חדשים לפעול במסגרת הייבוא המקביל. צו יבוא הרכב איפשר עד כה יבוא מקביל של כלי רכב אמריקנים מתוצרים המיובאים על ידי יבואנים קיימים בלבד.

שר התחבורה ישראל כץ החליט על הצעדים החדשים בעקבות חשדות על לחץ שמפעילים גורמים שונים כנגד יצרניות הרכב, כדי למנוע שיווק של כלי רכב לישראל שלא באמצעות היבואנים הקיימים. כץ הודיע כי בכוונת אגף הרכב במשרדו לפנות ישירות לכל יצרניות הרכב בעולם בדרישה להסיר את החסמים הקיימים כיום בהתקשרות העסקית עם היבואן במטרה להקל על היבואנים החדשים.

במשרד התחבורה שוקלים בנוסף את האפשרות לפעול משפטית כנגד יבואנים המנסים למנוע תחרות בענף, זאת באמצעות פנייה ליצרניות שלא לאפשר לדילרים לשווק רכב בישראל. לדברי כץ, משרדו יפעל ביד קשה כנגד כל יבואן או גורם שינסה למנוע תחרות בענף עד כדי שלילת רישיון היבוא ממי שיוכח נגדו כי פעל בניגוד לנהלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully