וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה ההיברידית של טויוטה

ירון אדרי

7.2.2011 / 10:45

היצרנית היפנית תציג בתערוכת ז'נבה את משפחת הכלאיים המורחבת עם היאריס HSD מצד אחד והמיניוואן פריוס פלוס מנגד

בעוד פחות מחודש תיפתח תערוכת ז'נבה, ואט אט מתחילות יצרניות הרכב להעניק לנו טעימות ראשונות מהמנה שהן מכינות לנו. ומעל הכל, בייחוד לאור התערוכות האחרונות, נשאלת השאלה עד כמה העידן החשמלי ישתלט גם הפעם. בכל מקרה, נקי בטוח יהיה שם, הנה לדוגמה טויוטה. בשלב זה ולפני קונספטים חלליים, חושפת היפנית טיזרים קלים לשני דגמים חדשים שלה. וכמובן שהיא בוחרת לעשות זאת עם דגמים היברידיים המרחיבים את קהלי היעד אליהם היא מכוונת.

בתערוכת דטרויט בחודש שעבר חשפה טויוטה את הנצר החדש במשפחת הפריוס, המיניוואן V. זה יגיע גם לתערוכת ז'נבה תחת כותר אחר, פריוס פלוס, כאשר הטפח בתמונת הטיזר זהה בדיוק לאח האמריקני. מדובר במוביל נוסעים בן שבעה מושבים, ובאין פרטים אחרים נסתמך על אלה שכבר נחשפו בארה"ב.

אורכו של המיניוואן ההיברידי 4.59 מ' לעומת 4.46 מ' בפריוס המוכרת, רוחבו 1.76 מ' (1.74 מ') וגובהו 1.57 מ' (1.51 מ'). הצמיחה המשמעותית ביותר נעשתה בבסיס הגלגלים – 2.77 מ', תוספת של שבעה ס"מ. ומה לגבי המנוע? אותה יחידת 1.8 ל' של הפריוס המוכרת, יחד עם היחידה החשמלית, מפיקה 134 כ"ס. הסעיף החשוב ביותר צריכת הדלק, טוען ל-19 ק"מ לליטר בממוצע.

המיניוואן פלוס, או V תלוי מה תחליט היבואנית יוניון מוטורס, יגיע לישראל במחצית השנה הבאה מייד לאחר השקתו בעולם. בשנת 2012 גם תגיע גרסת ה'שקע תקע' הנטענת לפריוס.

היברידי גם בקטנה

לצד השני של פילוח קהלי היעד הנקיים תציע טויוטה את היאריס HSD הייבריד, שלתערוכת ז'נבה תגיע עדיין תחת המיתוג קונספט. בשלב זה רק רק השבכה הקדמית נחשפה כטיזר, שבנוסף רומז לנו כיצד יראה הדור הבא לסופרמיני. זו כבר נחשפה בגרסתה היפנית בחודש דצמבר האחרון, אז נמסר כי לאירופה היא תגיע בסתיו הקרוב.

ליחידת הכוח הנקייה של היאריס הייבריד נפח של 1.5 ל', אליה משודכת הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה. נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים שלה יהיו נמוכים ביחס לסגמנט, כאשר המתחרה העיקרית היא הונדה ג'אז ההיברידית, ששיווקה בישראל יחל ממש בקרוב.

היאריס HSD תגיע לישראל לקראת סוף 2010, כך מוסרת היבואנית לוואלה! רכב. אך עוד קודם, כבר בחודשים הקרובים, תגיע לישראל גרסת הכלאיים לאוריס הקומפקטית, תחת אותו כינוי לועזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully