וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו 308 מתחדשת

ירון אדרי

8.2.2011 / 13:05

פיג'ו מרעננת את עיצוב הקומפקטית שלה לקראת תערוכת ז'נבה עם שינוי מקיף בשבכה הקדמית והפחתת זיהום במנועים

גם זמנה של פיג'ו 308 הגיע, והקומפקטית עוברת תחת סכין המנתחים לרענון של אמצע החיים. מתיחת הפנים מקיפה את שלוש גרסאות המרכב שלה, כולל ה-SW (סטיישן) וה-CC (קופה-קבריולה). העולם יפגוש בה בחודש הבא בתערוכת ז'נבה, אלינו היא תגיע לכל המוקדם בקיץ הקרוב, אולי קצת אחרי כפי שמוסרת היבואנית לישראל דוד לובינסקי.

במסורת מתיחות הפנים, גם פיג'ו ערכה מספר שינויים בעיצוב כדי לצמצם את הפער בין ה-308 לדגמים החדשים יותר שלה. בולט בעיקר הפגוש מלפנים והגריל האינטגרלי שמידותיו הצטמצמו גם בשם המראה וגם כדי להשאיר מקום לתאורת הערפל ונורות הלד בצדדים. מכסה המנוע נותר כשהיה, אולם קצה השבכה עליה לוגו האריה השואג עודנו ויחד עימם גם פנסי החזית. השינוי בתוך תא הנוסעים כולל בעיקר ריפודים ודיפונים בצבעים נוספים.

את מהלך ההתחדשות לדגם מנצלת פיג'ו גם כדי לשפר את פליטת ה-CO2 של מנועי ה-308. זה מתחיל עם ירידה קלילה במשקל של 25 ק"ג בממוצע, ממשיך בהתאמת צמיגים מופחתי חיכוך על חישוקי 16 אינטש והפחתת ההתנגדות האווירודינמית. היצע הבנזין כולל ארבעה מנועים בהספקים של 98 ועד 200 כ"ס (בלעדית ל-CC ול-GT), וארבעה מנועים משרתים גם את היצע הדיזל עם הספקים של בין 92 ל-163 כ"ס.

עוד מצטרפת להיצע גרסת מיקרו-הייבריד e-HDi שתהפוך לסמן המוביל בתחום הידידותיות לסביבה. זו כוללת מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ל' המפיק 112 כ"ס אליו משודכת תיבת שישה הילוכים ידנית או רובוטית עם אותו מספר יחסי העברה. יחד עם מערכת 'עצור וסע' לדימום המנוע בעמידה ואלטרנטור שיודע לנצל את אנרגית הבלימה לייצור חשמל, היא פולטת רק 98 גק"מ CO2.

כאמור, הופעת הבכורה ל-308 המחודשת על שלושת גרסאות המרכבה שלה תיערך בתערוכת ז'נבה בתחילת חודש מרץ. השיווק באירופה יחל מעט לאחר מכן ואלינו היא תגיע בהמשך השנה.

פיג'ו 308 (מתיחת פנים 2011). אתר יצרן
פיג'ו 308 (מתיחת פנים 2011)/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully