וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 6 ימשיך צפונה

ירון אדרי

8.2.2011 / 16:03

אושרה הארכת כביש חוצה ישראל בקטע 3 ממחלף תל קשיש עד מחלף סומך שיופעלו אף הם ככבישי אגרה יחד עם שני מקטעים בכביש 70

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (שני) פה אחד את הארכת כביש חוצה ישראל (כביש 6) צפונה, בקטע שבין מחלף תל קשיש ועד מחלף סומך (קטע 3). זאת בהמשך להחלטת הממשלה שהוגשה על ידי שר התחבורה ישראל כץ הקובעת כי קטע 3 של כביש חוצה ישראל יהיה כביש אגרה.

אורכו של קטע 3 הוא 12 ק"מ החל ממחלף תל קשיש, דרך מחלף העמקים ועד למחלף סומך. הקטע כולל שתי מנהרות, מנהרת רכסים שאורכה כ-2.4 ק"מ ומנהרת איבטין באורך של כ-400 מטר. קטע זה כולל בנוסף שדרוג של שני קטעים בכביש 70 שישמשו כחלק מכביש 6 ויופעולו מרגע פתיחתם כנתיבי אגרה.

"קטע הכביש שאושר היום יקצר את הדרך לגליל המערבי ויהווה נדבך חשוב לפיתוח התעסוקה וההתיישבות באזור הצפון", כך לדברי כץ. זאת בהמשך לתוכנית משרדו לקירוב הפריפריה למרכז הארץ. כץ הוסיף כי בקרוב תידון המועצה הארצית לתכנון ובניה בקטע נוסף של כביש חוצה ישראל (קטע 7), המתחיל ממבואות יקנעם ומגיע עד למחלף תל קשיש. מדובר בקטע שאורכו חמישה ק"מ, הכולל מנהרה באורך 1.7 קילומטרים העוקפת את יקנעם.

חברת דרך ארץ זכיינית כביש חוצה ישראל תפרסם בסוף החודש מכרז פומבי לביצוע קטע הכביש. בשלב הראשון יפורסם מכרז לשלב המיון המוקדם (P.Q) ובשלב מאוחר יותר יפורסם השלב השני של המכרז לאחר שתנאיו יאושרו בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully