וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה ג'אז הדיחה את טויוטה פריוס

12.2.2011 / 11:20

לאחר 20 חודשים בפסגה מדיחה הסופר מיני את ההיברידית מראש טבלת המכירות בשוק היפני. צלילים ערבים לאוזני הונדה

לראשונה מזה כמעט שנתיים יש מלכה חדשה ביפן, לפחות לחודש אחד. מגזין הכלכלה 'ביזנסוויק' מדווח כי הגרסה החדשה של הונדה פיט (ג'אז בישראל ובמדינות נוספות בעולם) נישלה את טויוטה פריוס מהמקום הראשון במצעד המכירות בארץ מוצאן. הגא'ז זינקה ב-14 אחוזים במכירותיה בחודש דצמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-14,873 כלי-רכב, כאשר מחצית מהם היברידים. מה שככל הנראה סייע לה במכירות.

הפריוס אמנם מדורגת כמכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בשווקים בהם היא מופצת, אך נאלצה להסתפק בסגנות הפעם וזאת לאחר 20 חודשים של עליונות בטבלת המסירות החודשית והשנתית ביפן. גורמים בענף הרכב בארה"ב מעריכים כי מחירה הנמוך יחסית של הג'אז בהשוואה לאחותה הבכירה הונדה אינסייט, הם אלה שגרמו לתפנית החדה במכירות ולהדחת הפריוס ממקומה. אך האם בכך מסתכם הדבר?

הערכות של גורמים בכלי התקשורת ביפן וכמו כן גורמים בטויוטה, מסמנים את הבעיות התדמיתיות והמחיר הגבוה של הפריוס כגורם משפיע שבעקבותיו חלה ירידה אל מול הישגיה של הונדה. יחד עם זאת, ראוי לציין כי על אף כל הבעיות הטכניות הסבוכות, הקנסות ויתר המבוכות שנקלעה אליהן טויוטה, את שנת 2010 סיימה עם מכירות של 8.42 מיליון עותקים ושנה שלישית ברציפות כיצרנית הרכב הגדולה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully