וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט קמארו מעולם אחר

10.2.2011 / 7:00

שברולט הגיעה לעיר הרוחות עם הסערה החזקה בתולדותיה של הקמארו: 550 כ"ס בגרסתה הסדרתית של ה-ZL1. שמות מן העבר, טכנולוגיה של המחר

לאחר שהדיחה את היריבה המושבעת פורד מוסטאנג מראש מצעד המכירות בתום 25 שנים של סגנות, שברולט התפנתה להציג אמש (רביעי) בתערוכת הרכב בשיקגו את הקמארו 2012 בגרסת ה-ZL1. זוהי המהדורה החזקה, היקרה והמתקדמת ביותר של הקמארו מאז היווסדות החברה, ושמה בצילה לא רק את ה-SS השרירית (428 כ"ס) כי אם לוקחת בהליכה את קבוצת ה-GT המודרנית.

פעמים רבות מחייה המותג האמריקני שמות מן העבר ומנסח אותם מחדש כמחווה לעידן הזהב. גם ה-ZL1 נולדה בשנות ה-60, אולם כהטבעה על יחידת ההינע הבכירה ביותר של הקמארו שסחטה 430 כ"ס ממנוע שישה צילינדרים העשוי אלומיניום. שברולט מכרה את המכונית כחבילה שלמה דרך סוכנות מיוחדת שהתקינה את המנוע ב-69 עותקים ללקוחות מועדפים. כל יחידה נחשבת נדירה מאוד, אך בשברולט מצפים כי ה-ZL1 החדשה תהיה קלאסית אף יותר ממנה, וזו כבר סיבה לפקוח עין על תג המחיר שיפורסם לקראת הקיץ הקרוב.

תומכת במכונית האמריקנית חטיבת כוח בנפח 6.2 ל' מוגדשת-על (LSA) שמונה צילינדרים המפיקה 550 כ"ס ו-69.1 קג"מ. נשמע מוכר? בהחלט כן. שברולט שלפה את המנוע מאחותה החורגת קאדילאק CTS-V, אך ערכה בו שורה של שיפורים במערכות ההיקפיות כדי שיותאם לתיבת ההילוכים הידנית (TR6060) לה שישה יחסי העברה. תאורטית, המכונית יכולה להאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות, אך נראה כי ה-LZ1 תכלה את זמנה ואת צמיגי הענק שלה – 305 (גודייר סופר F2) על חישוקי 20 אינטש במסלולי דראג.

פיתוח נוסף המופיע לראשונה בקמארו מציין כי שברולט משתמשת בהיגוי חשמלי במקום מנגנון עם משאבה הידראולית. זאת במטרה לצמצם את המשקל של הרכב ולייעל את החיבור בין מערכת המתלים Magnetic Ride Control בעלת שני מצבי הנהיגה – ספורט וטורינג, לאחיזה על הכביש ולאופן השיכוך של מערך הספיגה. שברולט טוענת כי חרף הוויתור על כוח הידרואלי, המכונית שומרת על תקשורת חדה עם הכביש כאשר בנוסף לאלה ערכת הבלימה מפקחת על כושר האטה תקיף: ברמבו אחראית על סט עם שש בוכנות מלפנים (370 מ"מ) וארבע בוכנות מאחור (365 מ"מ).

כמה תעלה הקמארו האדומה עוד מוקדם לדעת. שברולט עורכת ניסויים במסלולי המירוצים בארה"ב ובגרמניה. ייתכן שמשם הרושם המוטעה לפיו שיערו כלי-התקשורת במינכן שהחברה מפתחת גרסה דומה לפורד מוסטאנג בוס 302, לה "רק" 440 כ"ס. אלא שעם השקתה של ה-ZL1, תאלצנה דודג', פורד ושלבי לחזור למחסנים ולחמש את התותחים הכבדים, שכן הקמארו פותחת חלון לקרבות רחוב שטרם נראו בסמטאות דטרויט.

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully