וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן מחשמלת את החושים

10.2.2011 / 12:23

חושפת אבולוציה ספורטיבית לליף החשמלית. הכירו ה-ESFLOW המאיצה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות ומכסה 290 ק"מ בין טעינות

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

על זרם ההצלחה הגלובאלי של הליף החשמלית מנסה כעת ניסאן לסחוט רכב נוסף, קיצוני, בשם ESFLOW. הגרסה הספורטיבית אמנם נשענת על המשפחתית הירוקה, אך תוכננה בצורה מובדלת המאפשרת לנצל את הפלטפורמה ולשים את הביצועים במקום הראשון. כיצד? לא רק שלזו הנעה אחורית, אלא גם טווח הנסיעה שלה הורחב ליותר מ-290 ק"מ בין טעינות. האם קמה מתחרה ראשונה לטסלה רודסטר?

ה-ESFLOW עטופה במרכב קופה המזכיר בחזותו את ה-370Z. השלדה, עוד מרכיב אלמנטרי בחלוקת המשקל, עשויה תרכובות קלות של אלומיניום אך מחוזקת לעמידה בעומסים דרמטיים. תא הנוסעים (שתמונתו לא פורסמה לצערנו) מצויד בסידור הושבה לשניים בסך הכול, אולם שימושי ונרקם ממוחם הקודח והפורה של מעצבי העל בחטיבת העיצוב של ניסאן. גולת הכותרת בו היא התקנת מושבים מקובעים השוללים אפשרות להתאמה רגילה. במקום זאת, יכול הנהג לכוון לעצמו את המרחק של גלגל ההגה והדוושות באופן די חופשי. מעניין איך זה יעבוד במציאות.

ה-ESFLOW מצויידת בשני מנועים חשמליים המניעים את הגלגלים מאחור. ההספק המרבי גבוה יותר מ-110 כ"ס הקיימים בליף, כאשר המנוע החשמלי מוזן דרך סוללות ליתיום-יון. ההבדל בין הדגמים אגב נעוץ בשימוש המרחב: ה-ESFLOW מפיקה את הכוח מסוללות שאינן מותקנות ברצפת המכונית, כי אם על הסרנים ובכך שומרת על יכולת דינאמית גבוהה, מה שלכאורה מעניק לה תכונות ניהוג יוצאות דופן.

כמה היא יוצאת מן הכלל? ל-100 קמ"ש מאיצה ה-ESFLOW בתוך 5 שניות (הליף עושה זאת ב-10 ש' טסלה רודסטר ב-3.8ש'). ומי שדואג שמנת הכיף נגדעת באוזלת כוחן של הסוללות אחרי 20 דקות קצרצרות, ימצא את הרפואה בטווח הנסיעה - 290 ק"מ בין טעינות. זאת ועוד, כדי להראות יותר "מאגניבים" ניסאן שיבצה את שקעי ההטענה של הרכב מאחרי בתי התאורה החזייתיים. נו, אז אפשר להיות ירוק וגזעי ולעשות שלום עם שוחרי הסביבה? כשנראה אותה פנים אל פנים בתערוכת ז'נבה נחליט בעצמנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully