וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה-טומאסו חוזר, עם קרוסאובר מפואר

12.2.2011 / 11:13

המותג יקום לתחייה בתערוכת ז'נבה שבע שנים לאחר שהתמוטט מפשיטת-רגל. את הבכורה יערוך עם רכב פנאי יוקרתי העונה לשם SLC

יותר משנה חלפה מאז דיווחנו כאן במדור על כך שמותג הרכב האיטלקי דה-טומאסו (De-tomaso) חוזר לחיים לאחר שנרכש על ידי בכיר פיאט לשעבר מריו רוסניולו, והנה מגיעה הבשורה על הגעתו לתערוכת הרכב בז'נבה, שם ישיק מחדש את המותג המפואר במסגרת עולמית מול קהל בינלאומי.

בניגוד לרמיזות אשתקד לא יחשוף רוסניולו מכונית ספורטיבית במרכב קופה, קרי מתחרה לפרארי, למבורגיני וכדומה. הרכב הראשון של דה-טומאסו נגזר מתוך קבוצת הקרוסאוברים הספורטייבים היוקרתית כשעל העיצוב אחראית הסדנה הלאומית והכישרונית פיניניפרינה.

תחת הכותר הזמני SLC - ראשי תיבות ל ' sport luxury carדה טומאסו מתמקד במכוניות דוגמת ה-Gt5 של ב.מ.וו, איפיניטי FX ולקסוס RX450, כך לדברי החברה. בחזיתו של הקרוסאובר תעמוד אפשרות בחירה בין שני מנועי בנזין ומנוע דיזל בודד. היחידה הבכירה ביותר בהיצע הבנזין תחלץ ממנוע שמונה צילינדרים כ-550 כ"ס, בעוד הבינונית תספק 320 כ"ס משישה צילינדרים. מנוע הדיזל מופנה ישירות לאינפיניטי FX30d ולו כ-240 כ"ס.

תפוקת קו הייצור של דה-טומאסו תעמוד על כ-2,500 עד 3,000 יחידות בשנה, לא כולל דגמים נוספים שיגיעו בשנתיים הבאות. פטנט מעניין שהמנכ"ל רוסיניולו מקדם מעניק לו יכולת ייצור בפרק זמן קצר על ידי שימוש בתרכובת מיוחדת הנקראת Univis, המבוססת על אלומיניום ודיפון קל ועמיד בפני תנאי אקלים מגוונים.

קצת על המותג המתחדש. דה טומאסו הוקמה במודנה איטליה בשנת 1959 על ידי נהג המירוצים הארגנטינאי אלחנדרו דה-טואמסו. את ימי התהילה שלה רשמה בשנות ה-60 כשהציגה מכוניות ספורטיביות מסוגננות כגון המנגוסטה, וואליונה והפנתרה. בשנת 2003 עם פטירתו של המייסד דה-טומאסו התרסקה החברה ונקנתה ב-2004 על ידי מריו רוסיניולו, שהצהיר כי בכוונתו להזרים לדה-טומאסו יותר מ-180 מיליון יורו לתהליך הבראתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully