וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו מקרינה עוצמה

11.2.2011 / 9:00

חושפת את רכב הראווה וויז'ן קונקט-דרייב. שני מושבים, טכנולוגיות הקרנה, מנוע חשמלי ודלתות כניסה בסגנון ה-Z1

המעצב הבכיר של ב.מ.וו אדריאן ואן-דן הוידונק (שירש את מקומו של כריס באנגל כזכור), טען בשנה הקודמת כי הוויז'ן קונספט המהפכנית מ-2009 תשלח לייצור מוגבל, אך סרב לנקוב בתאריך רשמי - החטיבה האקולוגית EfficientDynamics מקמצת בפרטים נוספים אודות המכונית. אולם כעת, עם קרבתה של תערוכת הרכב השוויצית החלו ההכנות עבור קונספט שני תחת הכותר ConnectedDrive שתאריך השקתו מיועד ל-2013. מי מהם, אם בכלל, יעשה את המעבר הזריז לכביש הסלול ובאיזה מרכב?

ככל הידוע, ב.מ.וו תבחר לפצל בשעות ספורות את הוויז'ן הבכורה מדגם הקונקט במיצגי ההדגמה הרשמיים. ב-18 החודשים האחרונים הקימה החברה הגרמנית שני פרוייקטים מקבילים אך נפרדים בענף החשמל והסביבה, כאשר אחד מהם נודע תחת הכותר מגה סיטי ומנותב לשימושים עירוניים, בעוד האגף השני תחת השם 'קונקט', תומך בו על ידי טכנולוגיות הנעה ידידותיות לבריות, ומקדם מערכות מדיה מתוחכמות לנוסעים.

הקונקט-דרייב קונספט שואלת קצת מכל אחד מהם, ויותר מכל חושפת את רוח המעצבים של ב.מ.וו. היא מאומצת כפלטפורמה לטכנולוגיות התקשרות נגישות (ווי-פיי, אינטרנט, סמארטפונים) שתעשנה דרכן אל כלי-רכב עממים בעתיד הלא רחוק. מבחינה חיצונית, החלק החזיתי מאפיין את הקו המנחה את החברה הבווארית. השפה העליונה הבולטת שמסמלת את דגמי העבר התחרותיים (באטמוביל), וכמובן זוג הכליות המסורתיות המהוות סימן ההיכר של ב.מ.וו.

אל הקבינה נכנסים בדילוג קליל, מעל זוג דלתות שחלקן "נבלעות" בתוך קורות הסף התחתונות. מוקדם להניח אם ב.מ.וו רומזת על יורשת למכונית הספורט המיוחדת Z1 שיוצרה ב-1989 לה היה מנגנון כניסה דומה, אך אין ספק שלשוחרי פוזות זו מתנה גדולה. בפן הפרקטי יותר, תא הנוסעים הפך לקרקע מחנכת לאופן שבו ב.מ.וו תחליף את התצוגות המסורתיות בהקרנה ראשית, לצד מסכים קטנים להם פונקציות הפעלה מגוונות. על המנוע החשמלי, אין פרטים.

עוד בדוכניה של ב.מ.וו בז'נבה כלי-רכב משודרגים לסדרות הוותיקות. סדרה 3 תציג את מהדורת ה-320 דיזל האקולוגית (163 כ"ס, 21 ק"מ לליטר, 114 גק"מ) החדישה, ולצידה תעמוד לראשונה ב.מ.וו X1 מצוידת ביחידות ה-2.0 ל' המוגדשות של ב.מ.וו (טויין סקרול) בגרסת ה-i28x המפיק 245 כ"ס ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully