וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה חושפת את הריו

ירון אדרי

13.2.2011 / 10:36

אחרי האיורים חושפת קיה את התמונות הראשונות של הסופרמיני עם פרטים נוספים. על הנייר, היא משאירה מאחור את רוב המתחרות

את הסקיצות של קיה ריו החדשה כבר ראיתם. עכשיו, שבועיים וחצי לפני תערוכת ז'נבה, חושפת היצרנית מדרום קוריאה את המכונית עצמה כאשר תא הנוסעים נותר בינתיים חסוי ובטח יחשף בשבוע הבא. ככה זה כשרוצים ליצור הרבה עניין סביב מכונית אחת, בדיוק כמו שנעשה עם הפיקנטו החדשה שתיחשף אף היא בז'נבה לצד הריו (ולצד האופטימה הייבריד).

בהמשך לקו המוצרים פרי עיצובו של פיטר שרייר, גם הריו זוכה למראה מודרני ביחס לדגם היוצא כדי לעמוד בשורה אחת עם דומותיה המעוצבות כמו למשל פורד פיאסטה או סיטרואן C3. זה מתחיל בחזית המעוצבת סביב הגריל המוכר של המותג אליה הותאמו גופי תאורה גדולים ובהם נורות לד, וממשיך דרך קימורים בדלתות לדלת החמישית שמזכירה לנו את אחוריה של הספורטאז', רק יותר בקטן. יפה או לא, אתם תחליטו ומה שבטוח הוא כי גרסת השלוש דלתות שתושק בשנה הבאה תהיה אטרקטיבית יותר למראה. גרסת סדאן? בינתיים נהגי המוניות ימשיכו לחכות.

הריו תתברג בין סגמנט הסופרמיני לסגמנט הקומפקטיות בזכות מידות נדיבות. זה מתחיל עם בסיס גלגלים של 2.57 מ', שבעה ס"מ יותר מהדור היוצא. ביחס למתחרות, זה עדיף על הפיאסטה בתשעה ס"מ או עשרה יותר מה-C3. היא גם מרווחת יותר מהמתחרה האחות יונדאי i20 לה 2.52 מ' בסעיף זה. ביתר מידותיה צמחה הריו ב-5.5 ס"מ באורך, 2.5 ס"מ ברוחב ואילו הגובה הונמך ב-1.5 ס"מ בעיקר כדי לשפר את המראה החיצוני וההתנגדות האווירודינמית. נפח תא המטען צמח ל-292 ל'.

קיה מבטיחה כי בתא הנוסעים יחול שיפור תהומי בדור החדש עם איכות חומרים, הרכבה ורמות גימור גבוהות בהרבה מהדור היוצא שהושק ב-2005. רשמים עדיין אין היות וכאמור לא פורסמה כל תמונה פנימית, ולשם כך נאלץ להמתין מעט, מקסימום עד לתערוכה אז גם נוכל לפגוש בה באופן אישי.

יחידות הכוח של הריו תכלולנה מנועי בנזין ודיזל, בהתאם לטעמם של קהלי היעד בכל מדינה בה היא תשווק. המשותף לכולם היא ההתמדה בהפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים כאשר המנוע הבסיסי יהיה דיזל בנפח 1.1 ל' שיפיק 68 כ"ס ויפלוט רק 85 גק"מ CO2. בצד השני של ההיצע יעמוד מנוע טורבו בנזין הזרקה ישירה בנפח 1.2 ל' אשר יפיק על פי השמועות כ-130 כ"ס, אך זה יושק רק בשנה הבאה. האם הוא יצליח להשאיר מאחור את מנוע ה-TSI בנפח הזהה מבית פולקסווגן לו 105 כ"ס? נראה שכן, על הנייר לפחות.

שיווק הריו באירופה יחל לקראת הרבעון האחרון של 2011. אלינו היא תגיע רק ב-2012, כך כפי שמסרה לנו בעבר היבואנית טלקאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully