וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו לוכדת את התפישה שלכם

ירון אדרי

13.2.2011 / 13:06

בתערוכת ז'נבה תציג רנו את הקאפטור, מכונית קונספט שנייה שתדגים לאן הולך קו העיצוב העתידי שלה. האם צפוי לנו ניסאן ג'וק צרפתי?

את קו העיצוב העתידי של רנו ומעצבה הראשי לורנס ואן דן אקר, פגשנו כבר בתערוכת פרנקפורט האחרונה עם מכונית הקונספט דזיר. את הדוגמה השנייה לפיסול החדש בחברה תציג היצרנית בז'נבה בדמות הקאפטור, רכב פנאי קומפקטי שכבר יש מי שהכתיר אותו כגרסה הצרפתית לניסאן ג'וק. כידוע, שתי החברות שותפות כך שיש בזה משהו.

כמו עם הדזיר ששמה היה מין עיוות מילולי למילה Desire משמע תשוקה באנגלית, גם הפעם מחסירה רנו אותיות. הקאפטור מכונה Captur, ללא הסיומת e איתה הופכת המשמעות ללכידה או לצוד, סוג של שינוי תפישה בשמות המוכרים. האם קליאו ומגאן כבר לא שמות מספיק נחשקים שצריך לצוד את תשומת ליבנו?

על פי רנו, קווי העיצוב של הקונספט החדשה באים מעולם הספורט ואלה מושפעים "משריריו הדרוכים של האצן והאנרגיה המתפרצת שלו עם יריית הזינוק". כך הם אומרים באמת, לא נגענו. ואם זה לא מספיק, בזמן האיורים הראשונים חשבו המעצבים גם על קסדות, כפפות ופריטים אחרים מענפי הספורט התחרותי. התוצאה כפי שעינכם רואות היא רכב פנאי שאורכו 4.22 מ', רוחבו 1.95 מ' וגובהו 1.59 מ'. בסיס גלגלים של 2.62 מ' יאפשר מרווח סביר לנוסעים ומרווח גחון של 26 ס"מ ירחיק אתכם מאבנים מיותרות על השביל.

פרט לתיאורים הציוריים, הקאפטור מחביאה גם מספר גימיקים בין שריריה. כך למשל, את הגג הקשיח ניתן להסיר ולקבל מבנה מרושת עשוי קרבון הפוער חלון שמש אישי עבור ארבעה נוסעים או אם תרצו, מקרוסאובר-קופה לקרוסאובר-קבריולה כפי שאומרים ברנו. תוסיפו לזה חישוקי 22 אינטש עליהם צמיגי מישלין תואמים ותבינו שהצרפתים הלכו מאוד רחוק. אפילו תא הנוסעים זכה לעיצוב חריג עם שימוש נרחב בחבלים אלסטיים במקום ריפוד במושבים המחוברים לקונסולה המרכזית וברצפת החלק האחורי שם הונחו שלוש שכבות.

בגזרת הכוח, רנו התאימה לקונספט מנוע דיזל כיאה למי שמגיעה ממדינה בה 70 אחוז מהמכירות הן ללוגמי הסולר. מדובר ביחידת 1.6 ל' חדשה לה צמד מגדשים המפיקה 160 כ"ס ו-38.8 קג"מ כאשר פליטת ה-CO2 שלה היא 99 גק"מ בלבד. בעזרת תיבת הילוכים כפולת מצמדים תאיץ הקאפטור ל-100 קמ"ש ב-8 שניות ומהירותה המרבית 211 קמ"ש. מנוע זה בגרסה סדרתית צנועה יותר לה 130 כ"ס יחליף את מנוע ה-1.9 ל' הוותיק.

יחד עם הקאפטור תציג רנו טכנולוגיות חדשות שתיכנסנה בעתיד לשימוש. כך למשל מערכת מצלמות משוכללות שתעזור לנהג, מערכת בקרת משיכה מתקדמת ועוד. מה מתוך זה יגיע לייצור סדרתי עוד השנה קשה לנבא, אך מה שבטוח הוא שבשנתיים הקרובות היא תמשיך לנסות ולשכנע אותנו שאת העבר הקלוקל שלה היא השאירה מאחור. אחרת, איך היא תעמוד ביעד מכירות של של מעל שלושה מיליון כלי רכב ב-2013?

רנו קאפטור קונספט. אתר יצרן
רנו קאפטור קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully