וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורננטה, אבל לפניך

ירון אדרי

14.2.2011 / 12:59

סדנת גומפרט חושפת איור ראשון למכונית העל הבאה שלה שתכונה טורננטה ותונע בעזרת 690 כ"ס. למי לדעתכם היא דומה?

הרבה מאוד ביקורות קיבלה גומפרט, בעיקר בגלל שנראה כי לא ממש התאמצה להעניק לאפולו שלה מראה סקסי שימשוך אליו יותר מבטים מאשר המתחרות. על פי האיור היחיד שהפיצה סדנת מכוניות העל מגרמניה לקראת תערוכת ז'נבה, עושה רושם שהפעם היא הפנימה ופקדה על המעצבים (סדנת 'טורינג סופרלגרה') להתאמץ הרבה יותר. בכל זאת, החיים הם לא רק אפס למאה.

אבל משהו בכל זאת נראה לא שייך לטורננטה (Tornante) הזו. האם זו החזית שבמבט ראשון מזכירה את אודי R8? בואו נאמר שאנשי היח"צ של החברה לא בחרו את התמונה הכי טובה שיכלו כטיזר למכונית החדשה, ומזל שלא בחרו באחת עם דלתות השחף הפתוחות אז היינו משווים באופן הכרחי למרצדס SLS AMG. ובכל זאת, יש הסבר מאחרי העיצוב הספציפי והוא קשור בקשר ישיר לאווירודינמיקה ומהירות - פחות התנגדות לאוויר, יותר כוח הצמדה לכביש ומספיק מקום לכל הטכנולוגיה הנסתרת מהעין ולשני הנוסעים. מקובל.

הטורננטה תיעזר במנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 4.2 ל' של האפולו, אשר יותקן במרכז שלדת הכרום-מוליבדניום, מאחרי הנהג ושותפו לנסיעה. חלוקת המשקל היעילה כמו גם מרכב עשוי קרבון שיוסיף לקשיחות וישמור על משקל קל ככל האפשר במכונית שכזו ועצמות עצה כפולות בכל גלגל, יתרמו לשיפור יכולותיה הדינמיות על הכביש. פרטים נוספים או נתונים מספריים לא נמסרו, ובגומפרט רק מציינים כי אל הגלגלים מנותבים 690 כ"ס בגרסת הבסיס.

כאמור, הטורנטה על 690 סוסיה תיחשף רשמית בתערוכת ז'נבה. מה בהמשך? החבר'ה רומזים על הנעה אלטרנטיבית, ולא נתפלא אם עד תערוכת פרנקפורט בעוד כחצי שנה ניחשף גם לגרסה חשמלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully