וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט מלמדת את קרייזלר איטלקית

ירון אדרי

14.2.2011 / 16:32

קבוצת הרכב האיטלקית תציג מגוון דגמים חדשים בתערוכת ז'נבה רובם שיבוט של דגמי קרייזלר האמריקנים. עיקר השינויים בלנצ'יה

פיאט תגיע לתערוכת ז'נבה בגאווה אמריקנית מובהקת. קבוצת הרכב האיטלקית תשיק במהלך התערוכה מגוון דגמים לכל חברות הבנות שלה - אבארת', אלפא רומיאו, לנצ'יה וכן פיאט עצמה, כשלרוב מדובר על שיבוט דגמי קונצרן קרייזלר עם הסמלים האיטלקיים. על פיאט פרימונט, הגרסה האירופית לדודג' ג'רני שתיוצר במקסיקו כבר סיפרנו לכם, וכעת שימו לב מה עוד יש בקנה.

אבל רגע לפני שנעבור לחברות הבנות, נספר לכם מה עוד מכינה פיאט עצמה. עם ה-500 וה-500C, תשיק היצרנית את סדרת ה'טווין אייר' (TwinAir). זו תציע מאפיינים ייחודיים כמו צביעה שונה בין המרכב לגג וגימור ייחודי עם מפרט נדיב לתא הנוסעים. הכותר מגיע ממנוע השני צילינדרים החדש של פיאט המפיק 85 כ"ס, אולם סדרת הטווין אייר תכלול בנוסף לו את כל שאר המנועים של ה-500 המציעים הספקים של בין 65 ל-105 כ"ס.

האחיות הגדולות של ה-500 תזכנה אף הן לסדרה ממותגת שתכונה 'מיי לייף' (My Life). גם כאן מדובר בעיקר בחבילת אבזור משופרת (מערכת שמע ומולטימדיה משופרת, מערכת ניווט עם מסך מגע ועוד) שתוצע יחד עם הפונטו, בראבו, קובו ודובלו. בנוסף, יזכו דגמים אלה לקבל מערכת מיוחדת לניטור אופי הנהיגה של האוחז בהגה, כדי לעשות לו נו-נו-נו במידה והוא צורך דלק יותר משצריך. בכלל, פיאט שהיא אחת היצרניות עם פליטת ה-CO2 הממוצעת הנמוכה ביותר בעולם, מצהירה כי תמשיך להשקיע בתחום זה לטובת האוויר הננשם.

אלפא רומיאו – איפה הקונספט?

במרכז הבמה של אלפא רומיאו תעמוד מכונית קונספט חדשה שעל פי השמועות תתבסס על רצפת ה-KTM X-Bow. אותן שמועות גורסות גם כי שמה יהיה 4C, אך פרטים נוספים אין ומהצרנית מגיעות בעיקר הכחשות. ואולי אלה בכלל מסתירות מכונית קונספט אחרת שתרמוז על מחליפת ה-159?

מי שכן נחשפות בפרטים מדוייקים הן המיטו והג'ולייטה, אולם לא משהו חדש שהיצרנית טרם סיפרה לנו בעבר. המיטו תקבל עוד גוונים למרכב ולדיפוני תא הנוסעים, בעיקר בגרסת התלתן ירוק 170 כ"ס. ואילו אחותה הקומפקטית תוצג על כל גרסאותיה בינהן הבנזין והדיזל, עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים וכן גם היא בגרסת התלתן ירוק שבמקרה שלה מפיקה 235 כ"ס.

לנצ'יה – קרייזלר בתחפושת

את עיקר השינויים תציג לנצ'יה, מותג שמתקשה להתאושש למרות כל ההצהרות מאז הושקה הדלתא החדשה בשנת 2009. כעת, נראה שהישועה של המותג מגיעה מארה"ב כאשר מרב הדגמים החדשים יהיו קרייזלר בתחפושת. ה-300 האמריקנית תהפוך ללנצ'יה תמה וה-200 כולל גרסת הקבריולה שלה ללאנצ'יה פלאביה. גם המיניוואן גרנד וויאג'ר יקבל את הלוגו האיטלקי אולם במקרה זה שמו ישאר כמו במקור.

עם הנעה אחורית ופלטפורמה אמריקנית, תרצה לנצ'יה לנסות ולנגוס בפלח הסלון-פרימיום הגרמני עם שתי רמות גימור - 'גולד' ו'פלטינום', שלפי ההצהרות הן אינן חוסכות באיכות ואביזרים. בגזרת המנועים שלוש יחידות V6 הבכירה שבהן לוגמת בנזין בנפח 3.6 ל' לה 292 כ"ס וכן תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. שני המנועים הנוספים יענו על הצורך האירופי בדיזל ומנפח של 3.0 ל' הם יפיקו הספקים של 190 או 224 כ"ס. במקרה שלהם, לתיבה ההילוכים רק חמישה יחסי העברה. שיווק התמה צפוי להתחיל בחודש אוקטובר.

הקרייזלר 200 תהפוך כאמור ללנצ'יה פלאביה, הן במרכב הסדאן והן הקבריולה באותו הנוהל כמו התמה. בשלב זה בלנצ'יה מכנים אותה כקונספט, אולי מפני שהם טרם החליטו אם יחידות הכוח האמריקניות מתאימות לאירופים. בכל מקרה, היא צפויה לעלות לפס הייצור הסדרתי בתוך כחצי שנה, עד אז יוחלט מה הכי טוב בשבילה.

במקרה של הגרנד וויאג'ר כאמור, לנצ'יה תשמור על השם האמריקני לו שמור מקום של כבוד בעולם הרכב כמיניוואן הראשון בעולם. ב-27 שנותיו נמכרו מעל ל-13 מיליון יחידות ממנו, והמותג האיטלקי רוצה גם הוא שייכות למסורת החשובה. בכך למצ'יה מוותרת על השם שאיפיין את מוביל הנוסעים האחרון שלה שכונה פדרה והיה אח תאום לפיאט אליזה, סיטרואן C8 ופיג'ו 807. מנועיו יהיו דיזל 2.8 ל' עם 163 כ"ס או V6 בנזין בנפח 3.6 ל' לו 283 כ"ס.

פרט לדגמים המשובטים, לנצ'יה תשיק דגם נוסף הפעם איטלקי למהדרין. על פלטפורמת הפיאט 500 תיבנה האפסילון החדשה 25 שנים לאחר השקת הדור הראשון. אורכה של זו 3.84 מ' כשלראשונה היא תוצע גם במרכב חמש דלתות כאשר רמת אבזור ואיכות גבוהה תהפוך אותה למכונית מיני יוקרתית. היא תוצע עם מגוון מנועי פיאט – בנזין עם 69 או 85 כ"ס, טורבו-דיזל עם 95 כ"ס וכן מנוע 1.2 ל' LPG. במקרה של האפסילון, תהיה זאת קרייזלר שתאמץ אותה ותעניק לה דרכון אמריקני ותחתיה היא תשווק גם בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully