וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה במתח גבוה

16.2.2011 / 8:37

תחשוף בתערוכת ז'נבה את ה-IQ בגרסת אב-טיפוס למערכת ההנעה החשמלית המשופרת, לה טווח נסיעה של 105 ק"מ על טעינה אחת

טויוטה טפטפה רמזים נדיבים מאוד למערכת ההנעה המשופרת והגלובאלית EV המותקנת בכלי-הרכב המיניאטורים שלה, ובפרט באחד העונה לשם IQ. הרכב הזעיר יהיה לאחד ממוקדי המשיכה של החברה בז'נבה על רקע התנופה המסחררת במגזר המכוניות הידידותיות לסביבה. בטויוטה אף מקווים כי ה-IQ תהיה לפורצת דרך בעשור הקרוב בענף האקולוגי.

ה-IQ EV פותחה על בסיסה של הגרסה הרגילה לה ממדים עירוניים ויכולת תמרון עם אורך של פחות משלושה מטרים. אולם, מאחר והרכב נועד לצרכי קידום היחסים לבריות, טויוטה תנצל את ז'נבה כדי להציג את הזינוק הטכנולוגי של ה-Hybrid Synergy Drive, המשרתת את כל רכבי-הכלאיים. היצרן הודיע לא מכבר כי יציג קונספטים חדשים לפריוס וליאריס, וכן את רכב הספורט FT-86. לפחות אחד משני הראשונים ישיק מערכות אלה.

ה-IQ חמושה במנוע חשמלי בסיסי וסוללות ליתיום-יון חדשניות, שלטענת טויוטה תגענה מגזע חדש האוצרות כוח רב, משקלן נמוך (מבנה שטוח) ועלותן תהיה זולה יותר מהמקובל. באמצעותן תוכל לנוע המכונית החשמלית - בין אם ה-IQ או רכב אחר של טויוטה, לטווח נסיעה העולה על 105 ק"מ בין טעינות.

טויוטה תפעיל את ה-IQ החשמלית במסגרת פילוט במהלך שנת2012. צי מכוניות מטעם חברות ליסינג במדינות הרלוונטיות יעריך את מתכונתן במשך שישה חודשים. ייצורה הסדרתי, צפוי להתחיל כשנה לאחר תום המבחנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully