וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורשה שלנו גדולה וירוקה

15.2.2011 / 15:58

המותג הגרמני יחשוף את הפנמרה בגרסה היברידית מתוחכמת ולצידה בוקסטר חשמלית. הסינים יתרווחו במהדורת בסיס גלגלים ארוך

אחרי הרבה מאוד עיכובים ופרשיות כלכליות, פורשה תחשוף בתערוכת הרכב בז'נבה את הפנמרה היוקרתית מצוידת במערכת הנעה היברידית חדשה – 'Parallel Full Hybrid', המשלבת שלושה מצבי נהיגה בקרביה של מערכת אחת. כך מדיווחי כלי-התקשורת בגרמניה. זאת ועוד לצד מנוע הכלאיים המשוכלל, תציג החברה את מנוע הטורבו-דיזל הראשון לסדרה המשותף לפורשה קאיין החדש (240 כ"ס).

פורשה ייסדה את מערכת ההנעה ההיברידית שלה לפני קרוב לארבע שנים, אולם מיעטה לחשוף פרטים אודותיה ולאן תשייכה בשל תקנות כאלה ואחרות. על פי מנכ"ל פורשה מתיאס מולר, לא מדובר עוד בקונספט ללא יעוד, היות וז'נבה תהיה לאירוע ההשקה הרשמי. "הגיע הזמן ליישם את מה שלמדנו. נחשוף בפני העולם את מנוע הכלאיים המקבילי".

כמו במרבית מנועי כלאיים המאפשרים את השימוש האינטגרטיבי בין חשמל לבנזין, בפורשה פיתחו שיטה לפיה הנהג שולט במספר אפשרויות נסיעה באופן מופרד: חשמל, היברידי, בנזין או שילוב של שניים ביחד. את הסוללות התקינה החברה בשטח תא המטען, אולם לטענתה לא תפגע יכולת הנשיאה של הרכב באופן משמעותי. במצב היברידי, בנזין וחשמל, תעמוד צריכת הדלק על נתון ממוצע של כ-14.2 ק"מ לליטר. פליטת ה-CO2 לא פורסמה עדיין, אך סביר שזו תהיה נושא לשיחה בקרב נציגי האיחוד האירופי שינכחו במקום. אלה רק אורבים להזדמנות להסתער על יצרניות שטרם הפנימו את תנאי הסביבה.

בוקסטר מתחשמלת

עוד בז'נבה, תופיע לראשונה פורשה בוקסטר חשמלית. מכונית אקולוגית שהוצגה עוד ביולי אשתקד תחת שלישיית ה-E בוקסטר'ס, ונכנסה לשורה של מבחנים במהלך הסתיו האחרון בגרמניה. המכונית מצוידת במנועים חשמליים השוכנים על שני הסרנים, ומפיקים יחדיו כ-240 כ"ס על בסיס הנעה כפולה. זמן התאוצה הרשמי של הבוקסטר החשמלית ל-100 קמ"ש נאמד בכ-5.3 שניות.

סוללות הליתיום-יון תספקנה לטווח נסיעה של יותר מ-100 מיילים בין טעינות, שהם כ-160 ק"מ. פורשה טוענת שמשך טעינתן אינו מתארך מעבר לשבע שעות משקע ביתי סטנדרטי, כך שזו דומה למשפחתית עממית. מולר שחרר אודותיה הצהרות נוקבות ומבטיחות בחודשים האחרונים: "הבוקסטרE תסייע לנו בפתרון סוגיות של שימושיות וסביבה, באופן שבו הלקוחות שלנו דורשים". לקוחות פורשה מחפשים מכונית חשמלית?!

לסינים רגליים ארוכות

לשוק הסיני ולצפון ארה"ב תשלח פורשה את הפנמרה LWB, ראשי תיבות ל'בסיס גלגלים ארוך'. מדובר בתוספת של יותר מעשרה ס"מ למפשק הסרנים שיעמוד כעת על יותר מ-3.1 מ', כך שמקום לרגליים לא יהיה חסר לנמוכי הקומה הסינים ולכרסתני ארה"ב, שמסיבות להם בלבד מאוד מחבבים לימוזינות גרנדיוזיות.

לחובבי השמש הקייצית וגרסאות הספורט המיוחדות, מבהירה כרגע פורשה כי לא תייצר מהדורה פתוחת גג לפנמרה או מרכב קופה מסורתי בעל 2 דלתות. "החלטנו להמתין לדור הבא של הדגם כדי לשווק עוד תצורות למרכב", כך בכיר בפורשה לכלי התקשורת בבריטניה. בינתיים, אכן נראה שלמכונית הפאר הספורטיבית יש מספיק גרסאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully