וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2010: יותר מכוניות נקיות

ירון אדרי

16.2.2011 / 14:56

בשנת 2010 חלה צמיחה של 40 אחוזים במספר כלי הרכב ההיברידיים שעלו על הכביש בישראל. עלייה חדה גם בכלי רכב מונעי גפ"מ

יותר ישראלים דואגים לסביבה, כך עולה מנתונים שהוצגו היום (יום רביעי) לשר התחבורה ישראל כץ. בשנת 2010 עלה ב-40 אחוזים מספרם של כלי הרכב ההיברידיים שעלו על הכביש, זאת לעומת שנת 2009. מדובר ב-10,743 כלי רכב בעלי יחידות הכלאיים לעומת 7,694 ב-2009, תוספת של 3,049 כלי רכב היברידיים חדשים.

עוד בשנה האזרחית החולפת חלה צמיחה של 18.5 אחוזים במספר כלי הרכב המונעים בגפ"מ (גז פחממי מעובה). מדובר ב-8,162 כלי רכב מסוג זה, זאת לעומת 6,892 ב-2009. לאור הביקוש ההולך וגובר להסבת כלי רכב להנעה בגז קיצר משרד התחבורה את הליך הביצוע ואיפשר גם למוסכים מוסמכים להעניק את האישורים שעד כה ניתנו במשרדי הרישוי (עמדה מספר 1).

"משרד התחבורה אינו חוסך במאמצים לבחון שימוש בכלי רכב עם הנעות אלטרנטיביות ומיישם את הפתרונות הנהוגים כיום בעולם", כך מציין כץ. עוד הוא מוסר כי משרדו אישר עד כה ייבוא של כעשרה דגמי כלי רכב חשמליים או הנעה משולבת של חשמל ובנזין. מדובר בין השאר בדגמים של הונדה, טויוטה, לקסוס, מרצדס, קיה, רנו ומיצובישי.

בעקבות הגידול בכלי הרכב ההיברידיים ולקראת תחילת ייבוא כלי רכב חשמליים בעתיד, פרסם לאחרונה משרד התחבורה הודעה לפיה חל איסור על מוסך לטפל בהם באם עובדיו לא עברו קורס הסמכה מיוחד. בנוסף, אגף הרכב במשרד התחבורה מחייב כיום כל אדם הנותן שירות לרכב חשמלי או היברידי, להכיר את כללי הבטיחות והמגבלות הקיימות ברכב מסוג זה לפני מתן השירות. האחריות לכך מוטלת על המנהל המקצועי במוסך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully