וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלנד רובר הכי נקי שיש

ירון אדרי

17.2.2011 / 8:43

היצרנית הבריטית תציג בז'נבה גרסת שקע-תקע היברידית לריינג' רובר ספורט הפולטת 89 גק"מ CO2 בלבד. מכוניות המיני מקנאות

לנד רובר נמנית על יצרניות הרכב היותר מזהמות במונחי CO2. זו הסיבה מדוע הגרסה ההיברידית של הריינג' רובר ספורט כל כך מפתיעה לטובה. ביננו, 89 גק"מ CO2 הוא נתון שהרבה מאוד מכוניות היו שמחות להתהדר בו, אפילו היברידיות. אז מה עושה הריינג' ההיברידי יותר טוב?

מעל לשנתיים שהיצרנית הבריטית, שבינתיים נמכרה לטאטא ההודית, משתעשעת עם מנועי כלאיים. בשנה שעברה היא הציגה שילוב דיזל-חשמל עם הריינג' רובר ספורט וכעת היא משדרגת אותו במונחי איכות סביבה. המהנדסים שילבו בו טכנולוגיית שקע-תקע (פלאג-אין), המאפשרת במקביל להטעין את הסוללות מהשקע בקיר. ריינג' e היא מכנה אותו.

רכב הפנאי נעזר במנוע הטורבו-דיזל 3.0 ל' V6 המפיק 245 כ"ס, אליו משודכת תיבת ה-ZF שמונה הילוכים האוטומטית. יחידת העזר החשמלית הפועלת במקביל מוסיפה עוד 34 כ"ס, לא הספק רציני אך כזה שמאפשר להפחית את צריכת הדלק ופליטת ה-CO2 באופן משמעותי בעיקר אם מקפידים להטעין את הסוללות בכל פעם כשהרכב עומד.

ניצול יעיל של טכנולוגית ה'פלאג-אין' יאפשר לנוע על חשמל בלבד לאורכם של כ-32 ק"מ. עם מכל מלא בסולר, טווח הנסיעה המשולב הכולל הוא מעל ל-1,100 ק"מ. כדי להבין את משמעות ההישג צריך להשוות בין פליטת ה-CO2 כאן - 89 גק"מ, לבין הפליטה בגרסה הסדרתית של מנוע זה ללא היחידה החשמלית המסתכמת ב-243 גק"מ, כמעט פי 3.

לנד רובר מפעילה מספר קטן של ריינג'ים אקולוגיים לצורכי ניסוי, אחד מהם יגיע לתערוכת ז'נבה כדי לספר לכולם שזיהום אוויר הוא כבר לא העיקר במשפחתו. יחד איתו יגיע הריינג' רובר אוטוגרפי המוגדר כמפואר וכיקר ביותר בתולדות הדגם. זה מצוייד בקונסולה מרכזית מעוצבת שונה מהרגיל, מושבי ספורט חובקים וקילוגרמים רבים של אלומיניום, עץ ועור. רק 500 יחידות תיוצרנה ממנו, 130 אלף פאונד האחת (כ-750 אלף שקלים לפני מסים).

ריינג' רובר ספורט e דיזל פלאג אין הייבריד. אתר יצרן
ריינג' רובר ספורט e דיזל פלאג אין הייבריד/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully