וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב ריקול בקדילאק

ירון אדרי

17.2.2011 / 11:22

קריאת תיקון ל-CTS בכל העולם בשל חשש לניתוק זרוע במתלה האחורי. רלוונטית לכ-50 אלף יחידות מדגמי 2009 ו-2010

מותג היוקרה של ג'נרל מוטורס מפרסם קריאת תיקון עולמית לכ-50 אלף יחידות מדגמי ה-CTS סדאן שיוצרו בשנים 2009 ו-2010. בארה"ב, הכריז ארגון הבטיחות המקומי ה-NHTSA על החזרתן של למוסך של כ-11 אלף יחידות. מקור התקלה בפין קבוע במכלול המתלה האחורי אשר עלול עם הזמן להשתחרר עד כדי ניתוק אחת הזרועות אותה הוא מקבע.

על פי ה-NHTSA, ניתוקה של הזרוע הרלוונטית עלול לגרום לגלגל האחורי לפנות בזווית מסויימת פנימה או החוצה ביחס למרכב וכך להקשות על הנהג את פעולת ההיגוי. במקרה הקיצון, עלול הנהג לאבד את השליטה על הרכב ובכך לגרום לתאונה. עד כה דוח על ארבע תלונות בארה"ב, אולם לא נרשמו תאונות בעקבות התקלה.

אנשי ארגון הבטיחות מדגישים כי לפני ניתוק הזרוע ייתכן וישמע רעש מתכתי מכיוון הסרן האחורי שעשוי להזהיר את הנהג. לפי היצרנית, פעולת התיקון תכלול את החלפת הפין המדובר וכן החלפת הזרוע במידה ויש צורך בכך והיא תיעשה ללא תשלום מצד הלקוחות. טרם התקבלה תגובת היבואנית לישראל UMI לשאלתנו האם התקלה רלוונטיות גם לדגמים ששווקו אצלנו.

זו אינה קריאת התיקון הראשונה של קדילאק ל-CTS בעת האחרונה. בחודש דצמבר נקראו למרכזי השירות כ-20 אלף מדגמי הסדאן וגרסת הספורט CTS-V, רובן המכריע בגרסת ההנעה הכפולה, זאת לאחר שאותרה תקלה במנגנון כרית האוויר שבתא הכפפות. בעת תאונה כאשר הנוסע אינו חגור, עלולה כרית האוויר לפגוע ברגלי הנוסע. מספר שבועות לאחר מכן נקראו למוסכים בארה"ב 3,459 מדגמי הקרוסאובר SRX בשל חשש לפגם בצינור מערכת תגבור הכוח להגה בגרסאות ה-2.8 וה-3.0 של מנוע ה-V6. תקלות אלה לא שויכו למכוניות שנמכרו בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully