וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיקול קשה לעיכול

עו"ד בנימין כהן

19.2.2011 / 10:30

עיקול רכבו של בעל חוב הוא פתרון יעיל של רשויות החוק להבטיח התשלום לנושים באמצעות הליך הוצאה לפועל. אם אתם חייבים, כדאי שתדעו

אמיר ואושרי שירתו יחדיו בצבא ומאז שמרו על יחסי חברות קרובים מאוד לאורך שנים. לימים, הוצעה לאמיר משרה זמנית נחשקת בחו"ל. הוא נעתר להצעה וטס יחד עם אשתו, לא לפני שהשאיר את רכבה להשגחתו של אושרי. החבר הטוב, שהחזיק בבעלותו רכב ישן, שמח על המציאה וגם קיבל אישור לנהוג בה מעת לעת.

זמן לא רב לאחר מכן, הגיעו מעקלים לחצר ביתו של אושרי והעמיסו את רכבו הפרטי הישן, זאת לאחר שצבר חובות משמעותיים לשורה של ספקים ולרשות המקומית. בעקבות זאת, הוא מצא פיתרון יצירתי למצוקה התחבורתית שלו והחל להשתמש ברכב שהושאל לו על בסיס קבוע. נושיו, שעיקלו את חשבון הבנק שלו וכל פריט רכוש אחר שניתן היה לעקל, שמחו לגלות כי אושרי עושה שימוש על בסיס יומי ברכב יקר שמכירתו יכולה לכסות את יתרת חובותיו. בית המשפט התיר לנושיו לעקל את הרכב, וביום בהיר אחד חזרו המעקלים לחצר ביתו והעמיסו אחר כבוד גם את רכבה של אשת חברו הטוב. כל הסבריו של אושרי כי המדובר ברכב שאינו שלו לא הועילו.

עיקול רכב נחשב לאחד הכלים האפקטיביים במסגרת הליכי הוצאה לפועל ומוכר כאמצעי הפעלת לחץ המקדם את תשלום החוב. מידי שנה מעוקלים בישראל אלפים רבים של כלי רכב. המדובר באקט "פולשני", המותיר את בעליו המומים ולכאורה ללא כל יכולת להתנגד. בפועל, לרשות בעל הרכב עומדות אפשרויות רבות להגן על רכושו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully