וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחה לאוטובוס, קיצוץ בכבישים

מוטי בסוק

18.2.2011 / 7:14

הממשלה תאשר ביום ראשון קיצוץ של 300 מיליון שקל בתקציב הדו-שנתי כדי לממן את הוזלת הנסיעה בתחבורה הציבורית בהיקף זהה

ראש הממשלה הזדרז בשבוע שעבר להכריז על צעדים שנועדו להרגיע את המחאה על עליית מחיר הדלק, שפגעה בנהגים וגם במשתמשי התחבורה הציבורית. כעת מתברר כי אחד הצעדים שעליהם הכריז נתניהו - הוזלת הנסיעה בתחבורה הציבורית - ימומן באופן שוודאי לא ישמח את הנהגים ואת הנוסעים באוטובוסים: באמצעות הפחתת ההשקעה בכבישים.

לפי הצעה שגיבש משרד האוצר, ותובא לאישור הממשלה ביום ראשון, הסבסוד לתחבורה הציבורית השנה וב-2012 יוגדל בסך של 300 מיליון שקל. ההגדלה תמומן באמצעות קיצוץ בסכום זהה בתקציבים של משרדי הממשלה. מחצית מסכום הקיצוץ תבוא מקיצוץ של 150 מיליון שקל בתקציב הפיתוח של הכבישים הבין-עירוניים השנה ובשנה הבאה. המחצית האחרת תגיע מקיצוץ שווה (פלאט) של 1% בתקציביהם כל משרדי הממשלה, הן השנה והן בשנה הבאה, להוציא המשרד בעל התקציב הגבוה ביותר - משרד הביטחון. הקיצוץ בתקציב משרד החינוך יהיה בשיעור של 0.5% בלבד.

באוצר מעריכים כי הצעת ההחלטה תזכה בממשלה ברוב קולות גדול. עם זאת, בהצעת האוצר מודגש כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, מתנגד להצעה. אף על פי כן, לדברי יואל בריס, היועץ המשפטי של האוצר, "עמדת היועצת המשפטית של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים היא כי אין מניעה משפטית לאשר את הצעת ההחלטה". באוצר ציינו אתמול כי השר כץ, יחד עם השרים משה כחלון ואלי ישי, הציעו בשבועות האחרונים לבטל את העלאת הבלו על הדלק ולאתר את המקורות למימון ביטול המס בתקציב המדינה.

לפי הצעת האוצר, הגדלת הסובסידיה לתחבורה הציבורית תשמש להרחבת ההנחה על כרטיסי חופשי-חודשי באוטובוסים בשיעור של 10%, מתן הנחה של 10% בתעריפי הנסיעה בפריפריה ולשיפור השירות בתחבורה הציבורית בערים הגדולות. מחיר כרטיס חופשי חודשי ברכבת יירד ממחיר של 26 נסיעות רגילות למחיר של 23 נסיעות. האוצר מדגיש כי מטרת המהלך היא "לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית ולקדמה כאלטרנטיבה לרכב הפרטי".

בהצעת ההחלטה של האוצר נקבע כי "לא יבוצעו הפחתות בסעיפי תקציב שעניינם ביצוע חקיקה, שבו מוגדרים סכומי התקציב שיש להקצות לשם יישומה ובסעיפי תקציב שנועדו למילוי מחויבות חוזית של הממשלה לביצוע הוצאה, לרבות הסכמי שכר והסכמים אחרים". הקיצוץ של 0.5% משמעותו קיצוץ של 24 מיליון שקל בתקציב משרד החינוך (כל סכום יקוצץ הן השנה והן בשנה הבאה) , קיצוץ של 1% משאר משרדי הממשלה משמעותו קיצוץ של 18 מיליון שקל בתקציב המשרד לביטחון פנים, קיצוץ של 6 מיליון שקל בתקציב משרד החוץ, 4.5 מיליון שקל בתקציב הרשויות המקומיות, 7 מיליון שקל בתקציב ההשכלה הגבוהה, 15 מיליון שקל בתקציב התמ"ת, 11 מיליון שקל בתמיכות הממשלה בענפי המשק, 3.5 מיליון שקל בתקציב המשטרה ובתי הסוהר, 4 מיליון בתקציב השיכון, ועוד, בסכומים נמוכים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully