וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקרה חזקה ונקייה

20.2.2011 / 11:18

ניסאן משדכת למייקרה הקטנה מנוע שלושה צילינדרים מוגדש-על שמפיק 100 כ"ס ופולט 95 גק"מ בלבד. לא תשווק בישראל

על רקע פריחתה של חטיבת ה-PURE DRIVE RANGE האקולוגית של ניסאן בפסגתה עומדת ליף החשמלית, חשפה החברה היפנית השבוע ולקראת הבכורה בתערוכת ז'נבה את המייקרה DIG-S: גרסה חסכונית וחזקה למכונית הקטנה שלה. היא מצויידת לראשונה במשפחה במנוע קטן-נפח ומהפכני המפיק הספקים מרשימים מליבת שלושה צילינדרים מוגדשות-על (סופרצ'ארג'ר), שאינה מעכירה את הסביבה תודות לטכנולוגיות ירוקות חדשניות.

מקור הכותר DIG-S מגיע ממערכות ההזנה של המנוע -Direct Injection Gasoline-Supercharger או בעברית - הזרקת בנזין ישירה עם תמיכת מגדש-על. בחזיתה של הניסאן שוכנת יחידה צנומה בנפח של 1.2 ל' המשחררת לגלגלים הקדמיים כ-100 כ"ס ו-15.1 קג"מ מתחום של 1,800 סל"ד. על רצועת הכוח שולטת תמסורת ידנית חמישה הילוכים או רציפה משותפת לקבוצת רנו-ניסאן (ג'וק, פלואנס וכדומה). מהירותה המרבית עומדת על 178 קמ"ש ולדברי ניסאן תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאים מגוונים תהיה כ-21 ק"מ לליטר.

פליטת ה-CO2 של המייקרה עמדה בראש מעייניהם של מתכננייה. בזכות שינויים משמעותיים שנעשו במנוע כמו הפחתת החיכוך, החום, צמצום משקלה הכללי על ידי שימוש בחומרים קלים, כיול מחדש של מחשב המנוע והתקנת מנגנון 'עצור וסע', קוזזה הפליטה ל-95 גק"מ בלבד בגרסה הידנית. נתון שכזה שמור בדרך כלל למכוניות היברידיות או מנועים זעירים בנפח של ליטר אחד לכל היותר.

המייקרה DIG-S תוצג לראשונה כאמור בתערוכת הרכב בז'נבה בסוף החודש. מיבואנית ניסאן לישראל קרסו מוטורס נמסר לוואלה! רכב כי היא אינה נכללת בתוכניותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully